Tre nya chefer på SSG i Sundsvall

SSG kompletteras nu med flera nya chefer.

Kåre Nordström har sedan den 11 juni tillträtt som chef för Sälj & Marknad inom SSG. Han har en bred bakgrund inom försäljning och marknad och kommer närmast från posten som nordisk marknadschef för Telenor-koncernens storkundssegment. Kåre Nordström ersätter Carl Johard, som från 1 augusti utvecklar den egna verksamheten Calejo Business Intelligence samtidigt som han kompletterar Sweet Williams and Pop med kompetens  inom kommunikationsstrategi och PR.

Patrik Ellefsson har sedan 11 juni tillträtt som ny chef för affärsområde Inköp & Logistik. Han kommer närmast från Vattenfall Service, där han bland annat varit ansvarig för Vattenfalls fordons- och förrådsverksamhet i Sverige. Johan Engman, som under en tid varit tf chef för affärsområdet, har i samband med detta övergått till sina ursprungliga arbetsuppgifter som Utvecklingschef för SSG.

Benny Sundholm börjar den 1 september som ny IT-chef på SSG. Han kommer närmast från en befattning som IT-chef inom HL Display. Benny Sundholm kommer att ersätta nuvarande IT-chef, Sune Persson, som går i pension vid årsskiftet. För att säkerställa en kontinuitet inom SSGs IT-verksamhet så äger en successiv överlämning rum under hösten.