SSP öppnar en O’Learys restaurang på Malmö Airport

Nya mat- och dryckeskoncept öppnar i SSP:s regi på Malmö Airport. O’Learys – The No 1 Sportsbar – är det restaurangkoncept som SSP i samarbete med Swedavia har valt för att skapa en bra upplevelse för resenärerna.

– Med tydliga koncept skapar vi trygghet i resenärens val, säger Lars Edengréen, VD på SSP Sverige. Med O’Learys vill vi erbjuda våra gäster möjlighet att sitta ner i en underbar miljö med god mat och stora valmöjligheter på dryck. Här behöver resenären aldrig känna sig ensam. Sporten ger oss alla möjligheter att komma närmare varandra, men framförallt är enheten att betrakta som en skön oas innan man tar klivet ombord på flygplanet.

O’Learys är det första stora varumärket inom restaurang och casual dining segmentet som etableras på Malmö Airport. Restaurangen finns efter säkerhetskontrollen och är byggd på ömse sidor av gångstråket, vilket gör att resenärer på ett naturligt sätt upplever O’Learys. Med 136 sittplatser erbjuds resenärerna att sitta ned och få mat och dryck serverad. Öppettiderna anpassas efter flygens avgångstider.

– O’Learys handlar om passionen för våra fans, sporten, stämningen, maten och drycken, säger Wilhelm Vintilescu, VD på O’Learys Trademark. Det känns fantastiskt roligt att veta att vi nu kommer att dela med oss av denna passion till resenärerna på Malmö Airport. Vi tillför både något nytt till flygplatsen och ett varumärke som är välkänt och uppskattat av många resenärer.

För mer information kontakta:

Lars Edengréen, VD SSP Sverige

lars.edengreen@ssp.se, +46 8 797 82 44, +46 73 688 16 05

Wilhelm Vintilescu, VD O’Learys Trademark
wilhelm.vintilescu@olearystrademark.com  +46 70 710 80 05

SSP är det ledande restaurangföretaget inom resemiljöer. SSP driver restauranger, barer, caféer och butiker på flygplatser, järnvägsstationer, vägkrogar, gallerior, konferenscenter, idrottsarenor samt inom andra trafikplatser. Med en historia som sträcker sig över 50 år i branschen har SSP idag närmare 30 000 medarbetare som tar hand om ca en miljon kunder varje dag. Företaget har verksamhet på ca 130 flygplatser och ca 270 järnvägsstationer samt driver ca 2 000 enheter i 29 länder över hela världen. SSP har en bred portfölj av ca 500 internationella, lokala och franchisade varumärken. Bland dessa återfinns Upper Crust, Starbucks, Caffè Ritazza, Burger King, M&S Simply Food, Caviar House & Prunier, Millies Cookies, YO! Sushi, O’Learys, liksom attraktiva skräddarsydda koncept som till exempel Montreux Jazz Café i Genève, Café Deco i Hong Kong och Shanghai och den prisbelönta Center Bar i Zürich. SSP Groups omsättning och underliggande operativa vinst för budgetåret 2014 uppgick till £1.82 miljarder respektive £88.5 miljoner. Läs mer på www.foodtravelexperts.com/sweden.

O’Learys - The No1 Sportsbar - O’Learys - The No1 Sportsbar - är en svensk franchisekedja som grundades 1988 i Göteborg av krögarprofilen Jonas Reinholdsson. Idag finns 100 restauranger i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Spanien, Turkiet, Abu Dhabi, Singapore, Kina och Vietnam. Under 2015 planerar kedjan att öppna runt 20 nya restauranger. Den totala omsättningen uppgick 2014 till 1,6 miljarder kronor. Som partner till svenska FN-förbundet driver O’Learys CSR-programmet Meal4Meal, vilket hittills har bidragit till över 870 000 skolmåltider i Afghanistan, DR Kongo, Etiopien och Kambodja. Under 2014 blev O’Learys nominerat som Gasellföretag av Dagens Industri och prisad som ett av Sveriges superföretag av Veckans Affärer och Bisnode. O’Learys kärnvärden är Fair, Passionate, Proud. Mer information hittar du på www.olearys.se.

• lars edengréen
  • scandinavian service partner
  • ssp
  • wilhelm vintilescu