Pressinbjudan: Kliv in i framtidens studentbostad

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2016 09:09 CET

Nyfiken på hur ett studentboende helt anpassat efter studenternas egna önskemål ser ut? Varmt välkommen den 30 november då vi bjuder vi in studenter och media att uppleva framtidens sociala studentbostad genom virtual reality.

En tredjedel av studenterna vill bo med andra, men väldigt få vill bo i en klassisk studentkorridor. För att möta studenternas efterfrågan har ett helt nytt boendekoncept utformats med flexibla gränser för privata och sociala utrymmen.

Studentbostadsföretagen, White Arkitekter och Stockholms Studentbostäder bjuder in till en filmvisning och presentation av projektet Framtidens studentbostäder. Välkommen att utforska framtidens sociala studentboende - och ta reda på vad studenterna tycker.

Tid:30 november, 11.00 – 13.00

Plats:White Arkitekter, Östgötagatan 100, Stockholm

Anmäl intresse till Studentbostadsföretagens kommunikationsansvariga Ida Tengroth.
Vi bjuder på en lättare lunch så meddela även eventuella allergier etc.
ida@studentbostadsforetagen.se// 031 - 780 45 73

11:00 Hej och välkommen!