Stångåstaden firar med allsångsturné och artister

Stångåstaden fyller 75 år och firar bland annat med en allsångsturné i maj. Till turnén kommer även sex olika artister som uppträder under tre kvällar.

Turnén startar i Ryd, gräsytan vid centrum, den 17 maj. Då uppträder Cherrie och Rabih Jaber. Cherrie är Sveriges nya r´n´b-stjärna och fick helt nyligen en Grammis. Rabih Jaber har varit med i Idol och Let´s dance. Han har också tävlat med stor framgång i TV-programmet The Voice Middle East med över 150 miljoner tittare. Den 21 maj landar turnén i Johannelund, gräsytan vid plaskdammen, med artisterna Magnus Carlsson och Tarabband. Magnus Carlsson är känd från dansbandet Barbados, popgruppen Alcazar och som soloartist. Tarabband har ett unikt sound med mycket arabiska influenser. Turnén avslutas den 23 maj med konsert i City, Kungsträdgården. Då är det Liam och Ali Dhaanto som uppträder. Liam är känd från Idol 2016 och Ali Dhaanto är en somalisk artist som är mycket känd i sitt födelseland.

Artisternas framträdanden varvas med allsång som Hanna Rydman leder. Hanna är känd för Linköpingsborna som ledare för kören Joyvoice.

- Vi vill bjuda våra kunder och Linköpingsborna på några festliga tillfällen för att fira vårt jubileum, säger Fredrik Törnqvist, vd Stångåstaden. Genom att blanda allsång med artister hoppas jag att vi når en bred målgrupp med turnén.

Allsångskonserterna är gratis för alla och tanken är att publiken ska kunna ta med en pick-nickfilt och få några riktigt underhållande majkvällar.

Sahar Raeisi, projektledare, tel. 072-582 06 56

• allsång