Stångåstadens hockeystipendium till goda förebilder

För artonde året i rad delar Stångåstaden, tillsammans med LHC, i dag ut sitt hockeystipendium. Stipendiet går till två ungdomar, Ella Eriksson och Oskar Karlsson, som både är lovande hockeyspelare och goda föredömen utanför planen.

Stipendiet delades ut inför kvällens match mot Brynäs, en match som Stångåstaden stod som matchvärd för. De båda stipendiaterna fick ett presentkort på hockeyutrustning till ett värde av 5 000 kronor var. Stångåstaden delar ut hockeystipendiet tillsammans med LHC och det riktar sig till ungdomar i åldern 11 till 15 år som bor i Linköpings kommun.

- Jag är glad och stolt att kunna dela ut stipendiet till de här duktiga och ambitiösa ungdomarna. Vårt samarbete med LHC bygger till stor del på att stötta ungdomar och lyfta fram goda förebilder. Förhoppningsvis kan de här ungdomarna inspirera andra men vi vill självklart också bidra till att de själva fortsätter utvecklas i sitt idrottsutövande, säger Fredrik Törnqvist, vd på Stångåstaden.

Ur juryns motivering för Ella Eriksson:

Ella vet vad hon vill och satsar allt både på isen, skolan och hemma. Ellas ambition och målmedvetenhet har visat sig i att aldrig missat en hockeyträning och match. Hon är snäll, en ödmjuk kompis som ställer upp när det behövs.

Ur juryns motivering för Oskar Karlsson:

Oskar är en glad och positiv kille, en bra lagkamrat som alltid ställer upp. Han har ett vänligt bemötande både på och utanför isen. Han är dessutom mycket träningsvillig och ger allt för sitt lag.

Juryn består av representanter från Stångåstaden och LHC.

Läs mer om Stångåstadens samarbeten med LHC: www.stangastaden.se/omoss/engagemang/aktiviteter-lhc

Fredrik Törnqvist, vd Stångåstaden, telefon 072-254 30 52

Heidi Berger, marknadschef Stångåstaden, telefon 072-254 30 52

AB Stångåstaden är det kommunägda bostadsföretaget i Linköping. Koncernen äger och förvaltar ca 18 300 lägenheter, varav ca 4 200 är studentbostäder som ägs och förvaltas av dotterbolaget Studentbostäder i Linköping AB. Därutöver finns ca 100 bostäder av speciell kulturhistorisk karaktär i dotterbolaget Kulturfastigheter AB. Utbudet av bostäder är varierat, från lägenheter i sekelskifteshus till det senaste inom nyproduktion. AB Stångåstaden har ambitionen att vara det självklara valet för alla som vill bygga sin livsmiljö i Linköping.