Stadiums nya vd

Stadiums nya vd

Efter en tid som tillförordnad vd tar Karl Eklöf över som Stadiums nya permanenta ledare. Från och med den 1 december 2015 axlar Karl rollen som hans far en gång hade och påbörjar därmed ett nytt kapitel för Nordens ledande sportkedja.

Karl Eklöf har flera års erfarenhet av roller och arbetsuppgifter på Stadium. Han började på bolaget 1993 och har arbetat heltid på en rad olika avdelningar och tjänster. Bland annat har Karl varit butikschef, landschef för Danmark och försäljningschef. Sedan 2007 har han varit vice vd och ansvarig för Stadiums expansion.

I drygt två månader har Karl varit tillförordnad vd. Under tiden har processen för att tillsätta en ny kandidat för vd-posten fortlöpt och nu avslutats.

– Karl är väl införstådd med Stadiums möjligheter och utmaningar, han har ju bokstavligt talat växt upp inom företaget. Han är dessutom helt rätt person för uppdraget, säger Birger Lund, Stadiums styrelseordförande. – Det här känns väldigt stort och ärofyllt. Jag ser verkligen fram emot att påbörja ett nytt kapitel för företaget tillsammans med alla fantastiska medarbetare, säger Karl Eklöf, ny vd på Stadium.

För mer information, vänligen kontakta;
Angelica Larsson, Tf. PR- och Informationschef
angelica.larsson@stadium.se