Svävande lätt i Stadiums nya jackkampanj

Svävande lätt i Stadiums nya jackkampanj

I höstens jackkampanj från Stadium, ”Start up fall. Ultra Light.”, får modellerna bokstavligen sväva fram. Med hjälp av profiler såsom dansaren Piotr Giro och Sveriges VM-hopp i trampolin, Lina Sjöberg och Jonas Nordfors, visar Sveriges största sportkedja att man är vinterns destination för jackor – med lätthet.

Har du upplevt känslan av en jacka du knappt känner att du bär? I Stadiums jackkampanj för hösten 2015 ligger fokus på liners och funktionella lättviktsjackor, vilket i kampanjen gestaltas av atleter som hoppar eller svävar iklädda jackorna.

– Tanken är att förmedla jackornas lätthet genom modellernas akrobatik i luften, vilket våra ambassadörer lyckas visualisera med råge. Vi vill skapa en längtan efter vintern, genom att visa upp smarta och lätta plagg, säger Marcus Andersson, Creative Director på Stadium.

Bland de spänstiga ambassadörerna i kampanjen hittar vi dansaren och skådespelaren Piotr Giro, och den nordiska mästaren i trampolin Jonas Nordfors - år 2014 rankad som topp 15 i världen. I kampanjen syns även 22-åriga Lina Sjöberg i luften, ett av Sveriges hopp inför höstens världsmästerskap i trampolin.

– Ett nytt och spännande sätt att lyfta våra produkter! Vi har sedan länge en stark position på dunjackor, och nu vill vi genom liners och funktionella lättviktsjackor visa kunden Stadiums bredd inom jackor. Att vi är den självklara destinationen inför årets kallare månader, säger Victoria Appelqvist som är Marknadsdirektör på Stadium.

Kampanjen lanseras från den 23 september på alla Stadiums marknader, och är producerad av Stadium Inhouse i samarbete med Dry. Fotograf/regissör är Peter Gehrke samt Adamsky Stockholm .Kampanjen kommer att synas i alla mediekanaler.

För mer information, vänligen kontakta:

Victoria Appelqvist, Marknadsdirektör Stadium

victoria.appelqvist@stadium.se