Ny VD på Stadshotellet i Lidköping

Vi är glada att kunna presentera en ny VD samt delägare på Stadshotellet i Lidköping.Mikaela Grundström kommer från och med 1 januari att ta över driftansvaret på hela anläggningen.

”Mikaela har de kompetenser och egenskaper som krävs för att utveckla Stadshotellet i Lidköping som hotell och mötesplats för lokala och tillresta gäster, dessutom ser jag en stor fördel i att hon känner starkt för Lidköping då hon är född och uppvuxen här” säger Zlatko Kavalic, VD i moderbolaget Bareho Gruppen AB
Mikaela har varit verksam inom hotell och restaurangbranschen hela sitt arbetsamma liv och kommer nu senast från en tjänst som chef för affärsområdet ”Möten” på Next Skövde. Innan dess var hon vice VD på Knistad Herrgård i fyra år. Hon har även arbetat som marknadschef på SK hotellkedja, och som samordnare på Stockholm Restauranger och Wärdshus AB, som är ett av Stockholms största restaurangbolag med varumärken som bl.a. Stockholm Fisk, Ulla Winbladh, Sjöpaviljongen i portföljen. Mikaela har en bred kunskapsbas inom hotell och restaurang samt ett stort kontaktnät såväl lokalt som nationellt vilket gör henne väl lämpad för den nya utmaningen.
”Stadshotellet har en anrik historia och är en viktig mötesplats för både Lidköpingsbor och hotellgäster. Verksamheten innefattar många områden som bl.a. hotell, restaurang, konferens och nöje vilket är unikt i Skaraborg. Det ska bli fantastiskt kul och inspirerande att tillsammans med personalen leda utvecklingen av verksamheten framåt, särskilt nu när jag får chansen att verka i min egen stad, säger Mikaela Grundström”

• lidköping skövde hotell restaurang skaraborg

Mikaela Grundström

Presskontakt VD Stadhotellet i Lidköping 0760163000