Inte bara vatten på World Water Week: 20.600 måltider och prisutdelning med kunglig glans

Pressmeddelande   •   Sep 02, 2014 11:55 CEST

Just nu pågår World Water Week på Stockholmsmässan. Här samlas delegater från hela världen för seminarier, paneldebatter och kulturella aktiviteter. Och mat! Under veckan serverar Mässrestauranger inte mindre än 20.600 måltider.

Kongresser och stora möten behöver rätt mat vid rätt tid för att energin skall hållas uppe och tidsschemat hållas. För Mässrestauranger innebär det ett hektiskt program som inkluderar ca 1.100 frukostar, 7.900 luncher, 10.000 kaffe- och fikapauser samt 1.600 mingeltallrikar och middagar.

- Tisdagkvällen bjuder exempelvis på ett stort "Mingle & Dance" för hela 1.200 gäster, berättar Anna Haxne, driftchef på Mässrestauranger. Det är första gången det arrangeras under World Water Week som nu är inne på sitt 24:e år. Det blir vin, mingelmat, underhållning och så dans med DJ!

På torsdagen sker den stora prisceremonin av Stockholm Water Prize där HKH Kung Carl-Gustaf delar ut priset. På kvällen bjuds det på galabankett på Stockholms Stadshus. Då är det Mässrestaurangers systerföretag Stadshusrestauranger som står för middagen.

För mer information, kontakta gärna:
Anna Haxne, 076 501 31 01, anna.haxne@massrestauranger.se

Mässrestauranger har på uppdrag av Stockholmsmässan bedrivit restaurangverksamhet vid mässor och andra evenemang sedan starten 1970. Mässrestauranger driver tolv permanenta restauranger samt ett flertal tillfälliga restauranger både i och utanför mässhallarna. Mässrestauranger AB ingår i en familjeägd restaurangkoncern som driver nyskapande restaurangverksamhet på kreativa och internationella mötesplatser som Malmömässan, Stockholmsmässan, Kulturhuset Stadsteatern i Stockholm, Stockholms Stadshus och Engsholms Slott.