Stadshuskällarens köksmästare vidare i Årets Kock

Pressmeddelande   •   Maj 31, 2018 13:27 CEST

Magnus Santesson, köksmästare på Stadshuskällaren är vidare i Årets Kock

Efter veckor av förberedelser och väntan har äntligen de 32 kockar som tar sig vidare till kvaltävlingar i Årets Kock offentliggjorts. En av dem är Stadshuskällarens kökschef, Magnus Santesson.

- Det känns bra, nu är det träning som gäller, berättar Magnus som är nöjd över att ha avancerat.

- Tävlingen har ändrats en del, det är fler moment att tänka på i kvalet inte bara en upplagning. Vi som har gått vidare kommer få mer information i veckan och då vet jag vad jag ska träna på förutom min egen rätt. Konkurrensen är hård, det är många som är bra så jag ser fram emot nästa del av tävlingen.

Varje år arrangeras Årets Kock eller SM i professionell matlagning, Sveriges mest prestigefulla matlagningstävling där de främsta kockarna i landet gör upp om segern. Kvaltävlingarna hålls 19-20 juni. Från kvalet går 8 kockar vidare till och finalen i Kungliga Tennishallen i slutet av september.

Restaurang Stadshuskällaren erbjuder både à la carte såväl som en säsongsbetonad avsmakningsmeny. Stadshusrestauranger innefattar även bankett- och mottagningsverksamheten i Stadshuset. Stadshusrestauranger AB ingår i en familjeägd restaurangkoncern som driver nyskapande restaurangverksamhet på kreativa och internationella mötesplatser som Malmömässan, Stockholmsmässan, Kulturhuset Stadsteatern i Stockholm, Stockholms Stadshus och Engsholms Slott.

Kommentarer (0)

Kommentera