Stampen Fashion Media lanserar WebbTV

Stampen Fashion Media lanserar WebbTV

Andrea, Wasima, Dasha, Al-Wadood, Sandra Beijer och Michaela Forni är profiler i en ny webbtv-
kanal som lanseras den 20 maj.

Några av Sveriges största bloggare har under våren spelat in sina drömprogram och dessa samlas nu i en ny webbtv-kanal med distribution på Devote.se, Rodeo.net, Nattstad.se och hos ett antal bloggare.

-   Vi ser en ökad efterfrågan på rörligt innehåll från både marknad- och användarsidan. Med våra distributionskanaler, fantastiska medarbetare, profiler och ett produktionsbolag i huset så känns en webbtv-satsning som ett naturligt steg säger Katharina Kuylenstierna VD på Stampen Fashion Media.

Stampen Fashion Media, vilket är en del av Stampen Media Partner, driver några av Sveriges största sajter för unga kvinnor och erbjuder annonsnätverket Fashion Media. I Fashion Media ingår bl a Devote med ca 550.000 unika besökare per vecka, Rodet.net med ca 100.000 ub/v, Nattstad.se med över 700.000  ub/v samt ett antal bloggares plattformar. Stampen Fashion Media ger även ut magasinet Rodeo tre gånger per år.

Vid lansering består innehållet i kanalen av nöjesshowen Wasimas Air Show med programledare Wasima Ayad, Andreas Sthlms-Guide med Andrea Hedenstedt, modeprogrammet Wadood med Al-Wadood Suberu, Michaela & Dashas PodTV där Michaela Forni och Dasha Girine möter kända nöjesprofiler och niotillfem-bloggaren Sandra Beijers matlagningsprogram Sandra och Milla i köket. Under hösten 2014 kommer ytterligare program

Alla program är producerade av Dobb Kanal och produktion och annonsbolag är PlayAd.

För mer information, kontakta:
Katharina Kuylenstierna, VD Stampen Fashion Media     0708-12 92 75
Staffan Ekberg, VD Dobb Kanal & Produktion       0733-43 91 91