STANLEY byter logotyp och markerar global tillhörighet

För tre år sedan blev STANLEY Security en del av Stanley Black & Decker, och för exakt två år sedan, den 12 september 2012  blev Niscayah Stanley Security Solutions. Nu tar företaget nästa steg i sin utveckling och symboliserar detta med att introducera den nya logotypen.

-Detta innebär att vi inte kommer använda oss av den kombinationslogotyp inklusive Niscayah som vi har använt oss av de senaste två åren. Nu går vi full ut över till STANLEY Securitys nya globala logotyp, säger Cecilia Zarbell, marknadschef på STANLEY Security.

Logotypen illustrerar företagets utveckling mot ett globalt enat varumärke med en tydlig gemensam profil över hela världen. Bytet till den nya logotypen kommer ske successivt under de närmaste 18 månaderna.

Logotypen är ett resultat av ett omfattande internationellt varumärkesarbete. Den grafiska figuren för STANLEY har fått en dynamisk form och namnet har lyfts ur sin tidigare fixerade bakgrund. Genom en skåra i bokstaven N skapas en pilliknande tringel som ska syfta på konceptet Action. I det omfattande varumärkesarbetet skapades slogan Performance in Action som syftar på företagets enastående medarbetare, produkter och verksamheter.

Kontakta STANLEYs marknadsavdelning för frågor och användande av logotypen.