​Stanley Security Sverige stödjer klimatloppet Cycle for Change

Stanley Security Sverige AB stödjer välgörenhetsprojektet Cycle for Change 2015. Cycle for Change är ett cykellopp som går mellan Åre – Stockholm den 6-9 augusti. Loppet är en manifestation för klimatet, och uppmuntrar till att tänka hållbarhet och ta ansvar för vår miljö.

På Stanley Security är miljöarbete en av grundbultarna i den dagliga verksamheten. Avfallsminimering genom innovativ och effektiv materialåtervinning och återvinning av avfall framför deponering, är viktiga riktvärden för att ta samhällsansvar och verka för en klimatsmart arbetsplats. Stanley Security har ett flertal certifieringar och kvalitetssäkringar inom sina tjänste- och teknikområden.

– Cycle for Change är ett nytt och spännande initiativ som organiseras av Boon Edam Sverige AB. Det passar väl in i Stanley Securitys engagemang inom miljö och hälsa. I år cyklar vi sträckan Åre-Stockholm med Caverion Cycling Team. Caverion Sverige AB är en nära samarbetspartner till Stanley Security och vi är väldigt glada att få cykla med dem i år säger Niclas Gustafsson, Försäljnings- och marknadsdirektör på Stanley Security.

Stanley Security, som ingår i den amerikanska koncernen Stanley Black & Decker, arbetar enligt principen ECOSMART vilket innebär konstant strävan efter hållbarhet, i alla delar av verksamheten. Läs mer om riktlinjerna för hållbarhetsarbetet i Stanley Black & Decker här.

Följ projektet via www.cycleforchange.se eller via Facebook här:

• Brott

STANLEY Security är en global säkerhetsleverantör och erbjuder innovativa helhetslösningar inom säkerhet och brandskydd. Vi ingår i Stanley Black & Decker-koncernen med fler än 45 000 anställda runt om i världen. I Sverige finns STANLEY Security på mer än 30 orter med över 800 medarbetare. Vårt erbjudande omfattar hela säkerhetskedjan från riskanalys och design, via installation och driftsättning till underhåll och daglig hantering av säkerhet. Läs mer på STANLEYSecurity.se