Hööks hästsport bygger e-handel med Star Republic som leverantör

1931 startade det sadelmakeri som idag tillhandahåller allt för ryttare, häst och hund. Hööks Hästsport har sitt huvudkontor i Borås och säljer produkter via postorderförsäljning, e-handel och fysiska butiker i hela norden.

Hööks är idag störst på hästsport i Norden. De omsätter ca 300 miljoner och har ca 250 engagerade medarbetare som gör allt för att serva kunderna på bästa sätt.

Idag är deras e-handel tillsammans med butiker och katalogen deras viktigaste redskap för att nå kund. Behovet av en modern plattform i kombination med en kunnig leverantör har lett fram till valet av Star Republic som leverantör av ny e-handel med EPiServer Commerce som plattform för morgondagens e-handel.

"Vi har ett arv av kunskap, produktutveckling och serviceanda vars ursprung ligger nästan 80 år tillbaka i tiden. Genom att finnas till hands för våra kunder 24 timmar om dygnet, sju dagar i veckan, gör vi allt för att tillmötesgå de höga krav som ställs på oss. Star Republic som leverantör och EPiServer Commerce som plattform ger oss det vi behöver i dag samtidigt som det ger oss möjlighet att växa med tiden. Vi har väldigt stora ambitioner och förväntningar av vår satsning på en ny digital plattform där e-handeln och våra 38 fysiska butiker kommer samverka med våra många och trogna kunder” Säger Joachim Höök, VD. (se foton på vår hemsida; http://www.starrepublic.com/aktuellt/H%C3%B6%C3%B6ks%20h%C3%A4stsport)

”Marknaden för e-handelsplattformar växer snabbt då allt fler företag vill ge sina kunder en bra upplevelse Online, öka sina intäkter och nå nya kundsegment genom e-handel.  Vi arbetar nära Star Republic på flera marknader, både i Sverige och internationellt, och ser fram emot att tillsammans ge våra kunder möjlighet att realisera sina e-handelsstrategier”, säger Jenny Westerberg, Marknadschef EPiServer Sverige

Star Republic ser HÖÖKS som en mycket strategiskt viktig kund i och med sin satsning på EPiServer Commerce. Vår ambition är att hjälpa dom att slå sina konkurrenter med hästlängder. Projektet är redan igång i full galopp och vi är sporrade att göra ett riktigt bra jobb, vi kan knappt tygla oss. Nu kommer Hööks att ännu bättre nå den s.k. ”långa svansen” av kunder på nätet och utan skygglappar blir det ännu lättare att hitta nya målgrupper. Och för er som inte trodde det. Vi älskar faktiskt hästar! Det är rocknroll att få sadla om ibland. Visst minns vi alla som kuriosa även Saxons gamla rocklåt som även inkluderar logistik-snack ”Princess of the night” som börjar– Used to be an Iron Horse, 20 years ago, used to bring the mail to me, through the ice of snow...

”Nu ska vi försöka att vinna fler e-handelspriser också. Inte bara häst-tävlingar, även om det är fint att vara snabb på banorna också om ni fattar galoppen”.  avslutar Backslash och sätter punkt för detta pressmedelande.

• multikanalshandel
  • omnichannel commerce
  • hööks hästsport
  • star republic
  • epi commerce
  • inriver pim
  • jenny westerberg
  • joachim höök
  • backslash
  • episerver e-handel
  • episerver commerce
  • epi commerce r3

Star Republic bygger skräddarsydda lösningar med en växel - KÖR, inom området Elektronisk Mellanhandel, dvs e-handel mellan organisationen och alla olika intressenter..

Vi har med tigerblod och guldbomber alltid gått "all in" i våra kundåtaganden och vi strävar efter att skapa lösningar i mästarklass som gör våra kunder till kungar och projektmedlemmar till stjärnor.

Det är rocknroll för oss!.

Bengt Wessborg

Presskontakt Marknad- och försäljningschef Sälj/marknad 0768-670203