De röda kopparna är tillbaka!

Pressmeddelande   •   Nov 05, 2019 09:20 CET

Ingen jul utan de röda kopparna från Starbucks! Förutom ny, lekfull design på kopparna, lanserar vi dessutom två helt nya drycker för i år, från och med den 5 November.

Den härligt kryddiga Gingerbread Latte samt storfavoriten Toffee Nut Latte är tillbaka på menyn, både i varm och kall variant, samt som Frappuccino. Dessa är i gott sällskap av nyheterna Vanilla Cardamom Latte och Toasted Marshmallow Hot Chocolate.

Vanilla Cardamom Latte är ett spännande tillskott inför julen. En mjuk och söt twist på din dagliga dos koffein med kardemumma-infuserad mjölk och espresso, med en topping av vanilj och kardemumma. Doftar och smakar himmelskt!

Toasted Marshmallow Hot Chocolate är för den som älskar varm choklad. Beroendeframkallande mocha-sås kombineras med marshmallow-syrup, toppas med marshmallow-infuserad vispad grädde och avslutas med en Creme Brulee-toppning. En tidlös klassiker med en smakrik twist som även kan fås som Frappuccino.

"Det är alltid lika spännande att få se årets design på de röda kopparna, och en verklig indikation på att julen snart är här! Vi tror att många är glada över att storfavoriten Toffee Nut Latte är tillbaka och hoppas att våra gäster tycker om de nya dryckerna lika mycket som vi gör”, säger Sophie Linnusaar, Brand Manager Sverige & Norge.

Pris mellan från 41 kr, beroende på storlek och dryck.

Dela gärna dina bilder med oss på @starbuckssverige

Den nya merchandise-kollektionen inför jul lanseras samtidigt, och innehåller även den, lekfulla inslag.

Toffee Nut Frappuccino

Iced Gingerbread Latte

Umoe Restaurants är en ledande restaurangkoncern i Skandinavien med en årlig omsättning på över 5 miljarder kronor och 9000 anställda, fördelade på över 430 restauranger och caféer i Skandinavien. Koncernen driver kedjorna Starbucks, Peppes Pizza, Burger King, LEON, TGI Friday's och Blender, en leverantör av mat och dryckeskoncept i gallerior och flygplatser. Umoe Restaurants ägs av Umoe AS, vars majoritetsägare är Jens Ulltveit-Moe med familj. Tillsammans med HMSHost, äger Umoe Restaurants också HMSHost-Umoe Food & Beverage Company som driver flera serveringar på flygplatser i Norge.
Genom Togservice drivs också serveringar på norska tåg.

www.umoerestaurants.com