Starbucks introducerar Teavana Iced Tea i Sverige

Pressmeddelande   •   Jul 07, 2016 07:30 CEST

Teavana Shaken Iced Teas

Nu lanserar Starbucks Teavana-te i alla svenska Starbucks-butiker. Den här nya, uppdaterade teupplevelsen ger kunderna te av högsta kvalitet och möjligheten att avnjuta ett antal extraordinära smaker i Starbucks unika Shaken Iced Teas för första gången.

”Starbucks är glada över att kunna erbjuda alla tefantaster den här smakupplevelsen”, berättar Andreas Antonsen, marknadschef hos Starbucks i Sverige och Norge. ”Vi introducerar nu en bredare te-meny, men te har varit en del av Starbucks-traditionen sedan 1971 när Starbucks öppnade sin första butik på Pike Place Market i USA. Då hade man ett urval av 30 olika tesorter i lösblad. Med Teavana fortsätter vi att leverera en unik och skräddarsydd kundupplevelse.”

Peach Green Tea Lemonade

Iste som får det att vattnas i munnen: grönt, lätt sötat iste med noter av persika och ingefära och ett läskande inslag av lemonad.

Peach Green Tea Lemonade

Blackberry Mojito Green Tea Lemonade

Ett uppfriskande iste som kombinerar högkvalitativt grönt te med saftiga björnbär, söta hallon, lemonad och grönmynta.

Blackberry Mojito Green Tea Lemonade

Starbucks baristor tillagar varje tebeställning med största omsorg, och skakar teet i minst tio gånger för att varenda smak ska frigöras. De nya isteerna (finns under en begränsad period) säljs tillsammans med grundsortimentet av iste gjort på svarta, gröna teblad eller hibiskusblad.

Starbucks Teavana iste går att få helt osötat och helt utan kalorier.

”Vi är stolta över att kunna lansera Teavana-teerna i våra Starbucksbutiker i Europa, Mellanöstern och Afrika. Vi hoppas att de ska tillföra ett exotiskt inslag, djärva smaker och en ny teupplevelse för våra kunder”, säger Charlotta Oldham, Tea Category Manager på Starbucks EMEA. ”Teavana-isteerna är underbart uppfriskande och utgör ett härligt smakinslag i sommarvärmen. Vårt mål är att skapa en modern tekultur med teprodukter och upplevelser som vi hoppas ska falla våra kunder i smaken.”

Sedan 1971 arbetar Starbucks Coffee Company med etiskt ursprung och rostning av arabica- kaffebönor av högsta kvalitet. Idag, med försäljningsställen runt om i världen, är bolaget världens ledande kafferosteri och återförsäljare av specialkaffe. Genom ett orubbligt engagemang för förstklassigt genomförande och vägledande principer, kommer den unika Starbucks-upplevelsen till liv för varje kund genom varje kopp. I dag finns det över 23 500 Starbucks-butiker i 70 länder. För att ta del av denna upplevelse besök ett Starbucks-café eller gå in på www.starbucks.se.

Umoe Restaurants är en ledande restaurangkoncern i Skandinavien med över 330 restauranger och kaféer. Koncernen har en förväntad årsomsättning på cirka 4,1 miljarder, totalt 9 000 anställda och 40 miljoner gästupplevelser, uppdelade i välkända varumärken så som Starbucks (Geografisk licenstagare), Peppes Pizza, TGI Friday’s (Master franchise), Burger King (Master franchise) och Blender, en leverantör av mat och dryckeskoncept i gallerior och flygplatser. Umoe Restaurants ägs av Umoe Group, ett företag som ägs av Jens Ulltveit-Moe och hans familj. www.umoerestaurants.com