Starbucks lanserar havremjölk som ett ytterligare alternativ att personifiera din dryck

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2016 07:00 CET

Starbucks erbjuder nu havredryck i Sverige

Är du vegan, valt en hälsosammare livsstil eller helt enkelt föredrar smaken av havremjölk?

Starbucks Sverige fortsätter nu sin resa att erbjuda kunden möjligheten till att sätta sin personliga prägel på sin kaffeupplevelse ytterligare. Starbucks är därför stolta över att från och med november kunna erbjuda havremjölk som ännu ett alternativ att personifiera drycken. Havremjölken blir det 6:e alternativet som Starbucks nu erbjuder utöver Laktosfri Mellanmjölk, Lättmjölk, Mellanmjölk, Standardmjölk och Sojamjölk.

Starbucks har lyssnat på våra kunder och uppfattat den fortsatta trenden av produkter som är synonyma med aktiva livsstilsval. Havremjölken är en produkt med ”mycket låg glutenhalt”* och blir en breddning av sortimentet inom den veganska kategorin, en kategori som Starbucks ständigt jobbar med att utveckla.

* Max 100 ppm gluten. Oatly, 161103. http://www.oatly.com/faq/

Sedan 1971 arbetar Starbucks Coffee Company med etiskt ursprung och rostning av arabica- kaffebönor av högsta kvalitet. Idag, med försäljningsställen runt om i världen, är bolaget världens ledande kafferosteri och återförsäljare av specialkaffe. Genom ett orubbligt engagemang för förstklassigt genomförande och vägledande principer, kommer den unika Starbucks-upplevelsen till liv för varje kund genom varje kopp. I dag finns det över 23 500 Starbucks-butiker i 70 länder. För att ta del av denna upplevelse besök ett Starbucks-café eller gå in på www.starbucks.se.

Umoe Restaurants är en ledande restaurangkoncern i Skandinavien med över 330 restauranger och kaféer. Koncernen har en förväntad årsomsättning på cirka 4,1 miljarder, totalt 9 000 anställda och 40 miljoner gästupplevelser, uppdelade i välkända varumärken så som Starbucks (Geografisk licenstagare), Peppes Pizza, TGI Friday’s (Master franchise), Burger King (Master franchise) och Blender, en leverantör av mat och dryckeskoncept i gallerior och flygplatser. Umoe Restaurants ägs av Umoe Group, ett företag som ägs av Jens Ulltveit-Moe och hans familj. www.umoerestaurants.com