Starka levererar pumpstationer och VA-produkter till MTA AB

Pressmeddelande   •   Maj 03, 2012 11:15 CEST

Starka, affärsområde VA och en del av Starkakoncernen, har tagit hem en stororder till projektet Kristinehed. Beställare är MTA AB i Halmstad.

Drygt hälften av ordern innefattar 2 stycken pumpstationer, resterande gäller VA-produkter. Totalt innebär projektet 22 stycken brunnar varav 2 stycken med flödesregulatorer.

Redan om 2-3 veckor börjar leveransen ifrån Starka och lagom till höstens antågande ska projektet vara färdiglevererat.

För mer information kontakta marknadschef Björn Olsson, 044-20 25 20 eller bjorn.olsson@starka.se.

Starka  - skapar i betong för hus och mark. Vi är ett av de ledande företagen inom prefabricerade betongprodukter - för bygg och anläggningsverksamhet. Bland varumärkena finns Bya-sten, Terrano, Bradstone, Econox, Åhussten™ och Siena med flera. Kunderna finns bland bygg- och anläggningsentreprenörer, kommuner och byggmaterialhandeln. Huvudkontoret ligger i Kristianstad och produkterna marknadsförs genom ett rikstäckande återförsäljarnät. Företaget har funnits i branschen i mer än 70 år och har ett stort sortiment av marksten, betongplattor, murar, betongelement, stödmurar, VA-system och fabriksbetong. Den privatägda koncernen omsätter 500 miljoner och har 250 anställda vid produktionsanläggningarna i Arboga, Kristianstad, Södra Sandby och Ängelholm. I Kristianstad och Södra Sandby visas också hela sortimentet i inspirerande visningsträdgårdar. Hemsida: www.starka.se

Kommentarer (0)

Kommentera