Star Stable är Sveriges näst snabbast växande teknologiföretag

Star Stable tar hem andraplaceringen i Sweden Technology Fast 50 som hölls i tisdags på Nasdaq i Stockholm. Detta är Deloittes oberoende ranking av Sveriges snabbast växande teknologiföretag som visar på stabil tillväxt i den svenska teknologibranschen.

”Vi har arbetat hårt på kontoret för en produkt och en målgrupp som vi verkligen tror på så det här blir lite som ett kvitto, det känns superkul. Det känns häftigt att vi får ta emot ett pris som årets näst snabbast växande teknologiföretag i Sverige eftersom det känns som att vår resa just har börjat”, Säger Therése Forssell Lagerstam, Kommunikationsansvarig på Star Stable Entertainment AB.

Om Star Stable:

Star Stable Entertainment AB grundades av Johan Edfeldt och Ola Ahlvarsson som idag utgör majoritetsägare tillsammans med sin första investerare Peter Liljestrand. I dag, 5 år senare är spelet ett MMORPG översatt till 13 språk med spelare i 180 länder och förväntas i år omsätta runt 140 miljoner kronor. Just nu pågår lanseringen av portugisiska och den brasilianska marknaden.

Om Sweden Technology Fast 50:

Sweden Technology Fast 50 är den enda särskilda utmärkelsen för teknologiföretag i Sverige. Rankingen inkluderar såväl publika som privata bolag och omfattar all typ av teknologi, från Internet, datorer och annan datautrustning till Life Sciences.