McRF ställer ut på STCC City Race

McRF ställer ut på STCC City Race

McRF, Moped- och Motorcykelbranschens Riksförbund har samlat sina medlemsföretag för en utställning i samband med STCC City Race i Göteborg. I depån kommer McRF:s monter att visa upp ett antal spännande fordon, bland annat kommer importören KGK att visa upp en modell från Zero Motorcycles, ett av de ledande företagen i världen när det gäller eldrivna motorcyklar. Från Piaggio kommer en hybridversion av den trehjuliga MP3-modellen att visas upp. För den som vill byta ut bilen mot en tvåhjuling i vardagen finns en intressant elmoped från Yamaha med modellbeteckningen EC-03 att beskåda. Det finns även ”vanliga”, bensindrivna hojar att beskåda. Kawasaki visar upp en V-800, en modern motorcykel med retrostuk som får även de mest förhärdade entusiaster att lyfta på ögonbrynen, och från Aprilia finns en RSV Mille att bekanta sig närmre med.

– Vi kommer att ha tolv fordon i vår monter och de kommer att representera hela spektrat av våra medlemsföretag, säger McRF:s vd Per Johansson. Framförallt handlar det om att visa att det är roligt att åka på två hjul oavsett om det handlar om att pendla till och från jobbet, eller om man bara vill njuta av friheten på en motorcykel.

Förutom motorcyklar kommer McRF också att visa upp ett urval av mc-kläder ur årets kollektion. McRF:s monter är placerad i änden av Carrera Cup:s depågata i depåområdet, direkt till höger efter entrén.

STCC AB äger de kommersiella rättigheterna till racingserien STCC. Bolaget bildades 1996 och har sitt säte i Stockholm. STCC AB driver och arrangerar en av Sveriges största arena- och TV-sporter med ca. 13.000 åskådare per deltävling och över 70 timmars TV-sändning. Är du nyfiken på STCC och vill veta mer, tveka inte att höra av dig!

131 40 Nacka

www.stcc.se