STCC och Yokohama förlänger samarbete med treårsavtal

STCC och Yokohama förlänger samarbete med treårsavtal

Yokohama Scandinavia och STCC AB skriver treårsavtal. Däckleverantören Yokohama kommer att vara mästerskapsserien STCC:s officiella däckleverantör de kommande tre säsongerna. Det nya avtalet innebär en fortsättning på det samarbete som de båda företagen har haft under de tre senaste åren. Göran Bengtsson, VD för Yokohama Scandinavia, ser fram emot en fortsättning med STCC.

– Vi har bara positiva erfarenheter av vårt samarbete med STCC, säger Göran. Att vara med i Skandinaviens mest prestigefyllda racingmästerskap har ökat igenkänningen av vårt varumärke och vi har skapat trovärdighet runt våra produkter för de målgrupper som vi riktar oss mot på ett sätt som inte är möjligt på något annat sätt. Under de tio år jag har varit på Yokohama är STCC den i särklass mest effektiva plattformen för oss att marknadsföra oss ifrån.

Yokohama kommer att leverera däck till de tävlande i STCC, en uppgift som är oerhört viktig under tävlingshelgerna.

– Yokohama har levererat med kvalitet i alla led i en bransch som ställer oerhört hårda krav, säger Bob Huzell, VD för STCC AB. Vi ser fram emot ett fortsatt gott samarbete under de kommande tre åren.

STCC-säsongen startar den 4-5 maj på Mantorp Park och avslutas med den stora finalen på Solvalla i Stockholm den 21-22 september.

STCC AB äger de kommersiella rättigheterna till racingserien STCC. Bolaget bildades 1996 och har sitt säte i Stockholm. STCC AB driver och arrangerar en av Sveriges största arena- och TV-sporter med ca. 13.000 åskådare per deltävling och över 70 timmars TV-sändning. Är du nyfiken på STCC och vill veta mer, tveka inte att höra av dig!

131 40 Nacka

www.stcc.se