Temperaturen stiger inför STCC-finalen

Pressmeddelande  •  2011-09-20 14:51 CEST

I helgen avgörs STCC på Mantorp Park. Förutsättningarna kunde inte vara bättre – Fredrik Ekblom, Rickard Rydell och Tommy Rustad har alla möjlighet att stå överst på pallen när krutröken över banan har lagt sig - och det märks av, enligt personalen på Mantorp Park.

– Det är ett stort tryck på biljettförsäljningen och det avspeglar intresset för den här finalen, säger Mikael Hammarström, biljett- och evenemangsansvarig på Mantorp Park. Alla ingredienser finns för en riktigt spännande helg och det är många som vil uppleva det på plats.

Inför helgens tävlingar har extraläktare satts upp, banan har fräschats upp med nymålade kantmarkeringar och Mantorp Park står redo att välkomna finalpubliken.

– Vi jobbar hårt med förberedelserna för att kunna ta emot all publik i helgen. Det kommer att bli spännande racing och en riktigt publikfest i helgen, lovar Hammarström.

Inför finalen leder Fredrik Ekblom, Team Biogas.se mästerskapet på 194 poäng, två före Rickard Rydell, Chevrolet Motorsport. Norrmannen Tommy Rustad, Volvo Polestar Green Racing, lurar i vassen, 26 poäng bakom Ekblom.

Förutom STCC väntar avgöranden i flera andra klasser. I Pro Superbike fajtas Filip Backlund och Andreas Mårtensson om titeln, Robin Rudholm och Johan Kristofferson gör upp i Carrera Cup, Erik Jonsson och Kim Andersson ska komma till ett avgörande i JTCC och i Camaro Cup ska Thed Björk ta sig an Fredrik Ros.

För mer info inför helgens tävlingar, se www.mantorppark.com eller www.stcc.se

STCC AB äger de kommersiella rättigheterna till racingserien STCC. Bolaget bildades 1996 och har sitt säte i Stockholm. STCC AB driver och arrangerar en av Sveriges största arena- och TV-sporter med ca. 13.000 åskådare per deltävling och över 70 timmars TV-sändning. Är du nyfiken på STCC och vill veta mer, tveka inte att höra av dig!

131 40 Nacka

www.stcc.se