​Nordiskt ingenjörstoppmöte i Tromsö

I dag samlas de nordiska teknikkonsultorganisationerna på RiNordkonferensen i Tromsö, Norge. Framtida utmaningar och möjligheter på den nordiska marknaden står högt på agendan.

-RiNord är en viktig mötesplats för att diskutera trender, likheter och olikheter i de nordiska länderna. Det är ett bra sätt att bygga broar länderna emellan och dela med oss av best-practice säger Magnus Höij, vd Svenska Teknik&Designföretagen.

RiNord (Rådgivande ingenjörer i Norden) är en konferens som hålls årligen för nordiska representanter inom branschorganisationen för teknikkonsulter inom arkitekt-, samhällsbyggnad- och industrisektorn.

-Konferensen är ett viktigt forum för att med gemensamma krafter öka teknikkonsultyrkets attraktionskraft. Kompetensbrist är ett allvarligt problem i många av våra medlemsföretag och därför är det här en högt prioriterad fråga för oss säger Magnus Höij.

-Vi er svært stolte over å kunne invitere til nordisk ingeniørtoppmøte i Tromsø, en by som har mange teknisk interessante bygg å by på, herunder Ishavskatedralen, The Edge og Rockens Hus. Tromsø og Nord-Norge er en region i vekst, med blant annet fremdeles vekst i olje- og gass sektoren og flere spennende byggprosjekter som for eksempel Solseilet og PET-bygget, hvor et av våre medlemsfirmaer, Sweco Norge har vært delaktig i prosjekteringen av og som virkelig viser frem noe av det beste norsk ingeniørkunst kan by på, sier Liv Kari Skudal Hansteen som er vertinne og administrerende direktør i Rådgivende ingeniørers forening.

För ytterligare frågor kontakta:

Magnus Höij,
Vd Svenska Teknik och Designföretagen