Emporia och Mirum Galleria finalister i köpcentrumbranschens största reklamtävling i Europa

Steen & Ströms köpcentrum Emporia i Malmö och Mirum Galleria i Norrköping är finalister i ICSC Solal Marketing Award som samlar de allra bästa inom marknadsföring i Europa för att belöna de bästa och mest framgångsrika marknadsföringsinsatserna under det gångna året. Mirum Galleria har ett bidrag och Emporia tre bidrag som samtliga gick till final.

ICSC som står för International Council of Shopping Centres är en intresseorganisation för köpcentrum, detaljister och fastighetsägare över hela världen. Årets tävling slog rekord i antal bidrag med 229 stycken från 21 olika länder. Finalen avgörs på ICSCs konferens i London den 14-15 maj.

Emporia som öppnade 25 oktober 2012 tävlar med sin invigningskampanj, sin strategi och sitt kampanjupplägg för sociala medier samt sin speciella Facebook kampanj som är världsunik i sitt slag.

-  Emporia har verkligen satts på Sverigekartan, både genom att det är ett fantastiskt köpcentrum men också för den starka marknadsföringen som gav oss flest Facebook fans av alla köpcentrum i Sverige på mindre än en månad säger Cindy Jonsson, Marketing Manager på Steen & Ström

Mirum Galleria tävlar med sin varumärkesförändring från Hageby Centrum till Mirum Galleria som förutom namnbytet innebär ett förnyande av varumärket och en ny kommunikationsstrategi där överraskningar står i centrum.

-  Det är första gången detta görs i Sverige och det blev väldigt spektakulärt med stor medial uppmärksamhet, speciellt i sociala medier, säger Christina Blomberg, Marketing Manager på Steen & Ström.

Det är första gången Steen & Ström Sverige är med på allvar i ICSC Solal Awards.

-  Att få alla fyra bidragen till finalen i London är helt enkelt fantastiskt roligt och ett kvitto på att vi ligger i absoluta Europatoppen när det gäller marknadsföring, säger Charles Larsson, Marketing Director på Steen & Ström.

För mer information, vänligen kontakta:

Charles Larsson         Marketing Director       Tel +46 8 508 99 913
Cindy Jonsson           Marketing Manager      Tel +46 8 508 99 983