Hamleys klassiska leksaksaffär skapar sagovärld på Emporia

Leksaksaffären Hamleys har tecknat avtal med Steen & Ström om att etablera sig på Emporia i Hyllie, Malmö. Med sin magiska värld av leksaker och familjeunderhållning bidrar Hamleys till Emporias unika utbud.

Hamleys har elva flaggskeppsbutiker runt om i världen. På Emporia etableras den tolfte och Sveriges första. Hamleys befäster Emporias vision om att erbjuda en unik upplevelse för besökaren. Att det blev Hyllie och Emporia är inte en tillfällighet.

-    Vi valde Emporia på grund av dess unika koncept och vår gemensamma idé om shoppingupplevelse. Hamleys är mer än en leksaksaffär – det är en plats för lek och underhållning för barn i alla åldrar. Vi vill skapa en sagovärld på Emporia, säger Nigel Wheatley, Head of Retail and Marketing, Hamleys.

Hamleys grundades i England 1760 av William Hamley som drömde om att öppna världens bästa leksaksaffär. Butiken på Regent Street är i dag ett av Londons kända landmärken. På Emporia kommer Hamleys att bli hela 1266 kvadratmeter stort och komplettera Emporias utbud.

-    Med Emporia strävar vi efter att skapa en butiksmix där alla shoppingbehov kan tillgodoses - från det vardagliga till det lilla extra. Alla besökare, oavsett ärende, ska åka från Emporia med uppdrag väl utfört och med en unik upplevelse bagaget, säger Anders Malmgren på Emporia.

Emporia öppnar i oktober 2012.

Jonatan Carlring, Development Manager, Steen & Ström Sverige
telefon +46 8 508 99 977, mobil +46 739 85 97 03, e-post: jonatan.carlring@steenstrom.com

Anders Malmgren, Leasing Manager, Steen & Ström Sverige
telefon +46 8 508 99 933, mobil +46 768 13 25 55, e-post: anders.malmgren@steenstrom.com

• unikt koncept
  • flaggskeppsbutiker
  • utbud
  • hamleys
  • malmö
  • familjeunderhållning
  • etablering
  • shoppingupplevelse
  • butiksmix
  • sagovärld
  • leksaksaffär

Steen & Ström är Skandinaviens ledande köpcentrumföretag. Vi äger och driver 42 köpcentrum och omsätter 39 miljarder kronor. I Sverige äger vi 10 köpcentrum och har fler ut- och nybyggnadsprojekt.