Sarah König - ny Leasing Director på Steen & Ström Sverige

Som ny Leasing Director på Steen & Ström Sverige har anställts Sarah König för närvarande Fastighets och Etableringschef samt Säkerhetschef på RNB Retail and Brands som äger, driver och utvecklar butiker inom koncepten Brothers och Polarn O. Pyret samt Departments & Stores med butiker på NK i Stockholm och Göteborg.

Sarah König är jurist och har 14 års erfarenhet av förhandlingar på ”båda sidor av bordet” och har arbetat med de flesta köpcentrumaktörer i Sverige.

Sarah startade sin karriär som projektledare och rådgivare åt hyresgäster på konsultfirman Tenant & Partner. Hon har tidigare arbetat hos Jones Lang LaSalle där hon bland annat arbetade som Asset-/Property Manager med ansvar för en portfölj av tillgångar för internationella fonder, med fokus på detaljhandelsfastigheter.

- Sarahs gedigna bakgrund inom fastighetsbranschen och breda erfarenhet av förhandlingar från båda sidor av detaljhandelsbordet är väldigt intressant för oss. Vi är väldigt glada över att kunna hälsa henne välkommen som ny Leasing Director, säger Thomas Aquizerate, Head of Operations på Steen & Ström Sverige AB.

Sarah kommer att tillträda sin tjänst på Steen & Ström senast den 20 oktober.

Wilner Anderson             Country Manager                 Tel +46 8 508 99 909

• skandinavien
  • sarah könig
  • leasing director

Steen & Ström Sverige AB är en del av Steen & Ström AS, Skandinaviens ledande köpcentrumföretag. Vi driver idag 39 köpcentrum i Norge, Danmark och Sverige med en sammanlagd årsomsättning på 38 miljarder kronor. I Sverige äger vi 11 köpcentrum och har flera pågående ut- och nybyggnadsprojekt.