Steen & Ström köper Domus fastighet i Kristianstad

Steen & Ström, som utvecklar nya Östra Centrum i Kristianstad, köper fastigheten Domus 1 av Kristianstad – Blekinge Konsumentförening, KBK. Köpet ingår i den befintliga planen för att utveckla och bygga nya Östra Centrum som när det står klart kommer att bestå av ca 25 000 kvm handel och ca 60 butiker.

- Med köpet av Domus1 har vi nu påbörjat processen med nya Östra Centrum i Kristianstad. Köpet ligger inom tidsramen för de förvärv som vi åtagits oss att genomföra och markerar starten på den spännande utvecklingen av Kristianstad centrum, säger Erik Lennhammar, Development Director hos Steen & Ström.

Fastigheten innehåller Coop, Stadium, Clas Ohlson, Systembolaget m.fl. Säljare är Kristianstad-Blekinge Konsumentförening, KBK. Byggstart beräknas att ske under 2012 och ett färdigställande beräknas till 2014. Tillträde skedde den 27 maj och förvaltningen av fastigheten kommer att ske med Steen & Ströms egen organisation.

Erik Lennhammar          Development Director          Tel +46 8 508 99 962

Wilner Anderson           Country Manager                 Tel +46 8 508 99 909

• domus 1
  • kbk
  • kristianstad-blekinge konsumentförening
  • förvaltning
  • östra centrum
  • kristianstad

Steen & Ström är Skandinaviens ledande köpcentrumföretag. Vi äger och driver 44 köpcentrum och omsätter över 45 miljarder kronor. I Sverige äger vi 9 köpcentrum och har fler ut- och nybyggnadsprojekt.