Nyhet -

Titelsponsorn Stena arrangerar fototävling på Instagram i samband med Stena Match Cup Sweden. De tävlande har chans att vinna en seglingstur med Stena Sailing Teams egen skeppare Johnie Berntsson eller en resa till Legoland med hela familjen.

Stena är för fjärde året i rad värd för Stena Match Cup Sweden – den tredje deltävlingen i Alpari World Match Racing Tour. I år kommer vi dessutom få se ett Stena Sailing Team på startlinjen. Västkustsonen Johnie Berntsson och hans team seglar i år med Stena som huvudsponsor. Utnämnd som årets svenska seglare 2011 och med många seglingsmedaljer i bagaget siktar Johnie och Stena Sailing Team naturligtvis på en storslagen hemmaseger i år.

Läs mer och tävla: www.stenamatchcupsweden.com/competition

Om Stena Match Cup
Stena Match Cup Swedenär ett av Sveriges största publika evenemang och en av åtta VM-deltävlingar för herrar i World Match Racing Tour. Evenemanget äger rum en vecka i början av juli varje sommar på Marstrand och drar normalt runt 115 000 besökare varje år. Stena Match Cup Sweden anordnas av GKSS i samarbete med Brandspot. GKSS ansvarar för de sportsliga delarna och Brandspot för de kommersiella rättigheterna. www.stenamatchcupsweden.com

Om titelsponsorn Stena