Stena Line bjuder in till kajfest under Volvo Ocean Race

Under Volvo Ocean Race öppnar Stena Line upp östra delen av kajområdet vid Danmarksterminalen och bjuder in göteborgarna till fest i dagarna fyra. Förutom aktiviteter för stora som små så kommer besökarna att bjudas på ett fullspäckat program med både konserter och underhållning – och självklart är det gratis entré.

Än så länge är det fullständiga programmet hemligt, men en sak är säker – det kommer att finnas något att göra för alla när Stena Line bjuder in till kajfest vid Danmarksterminalen. Förutom aktiviteter för alla åldrar så kommer besökarna att bjudas på ett fullspäckat musikprogram. Dessutom kommer man att kunna följa seglingarna via storbildskärm.

– Att en av målgångarna för en så internationellt viktig seglartävling som Volvo Ocean Race förläggs här är fantastiskt roligt och betydelsefullt för hamnstaden Göteborg. Stena Line har ett unikt läge vid södra älvstranden och vi vill passa på att bjuda in våra grannar till den bästa utsikten och för att fira målgången tillsammans med oss, säger Carl-Johan Hagman, vd på Stena Line.

Kajfesten pågår mellan onsdagen den 24/6 och lördagen den 27/6 och det är gratis entré för alla. Utöver aktiviteter och underhållning så har Stena Line dessutom abonnerat en shuttle boat som transporterar göteborgarna mellan Stena Lines kaj och Race Village i Frihamnen under onsdagen, torsdagen och fredagen.

För mer information kontakta Jesper Waltersson, informationschef, Stena Line på 0704-85 85 32 eller jesper.waltersson@stenaline.com

• folkfest
  • kajfest
  • volvo ocean race

Stena Line är ett av världens största färjerederier med 35 fartyg och 22 linjer i norra Europa. Stena Line är en viktig del av det europeiska logistiknätverket och utvecklar nya intermodala fraktlösningar genom att kombinera transporter på järnväg, väg och hav. Stena Line spelar också en viktig roll för turismen i Europa med sin omfattande passagerarverksamhet. Företaget är familjeägt, grundades 1962 och huvudkontoret ligger i Göteborg. Stena Line är en del av Stena Sfären som har nästan 20 000 anställda och en årlig omsättning på över 50 miljarder kronor.