Stenungsbaden Yacht Club skickar hela personalen på skepparkurs

Fjolårets uppmärksammade satsning på simskola för personalen på Stenungsbaden Yacht Club följs nu upp med förarintygs- och kustskepparkurser för alla som vill delta.

Redan förra sommaren gav hotellet sina anställda en första orientering i seglarkonsten.
Då upptäckte man att det var si och så med simkunnigheten på många håll, vilket ledde till att Stenungsbaden Yacht Club startade simskola för personalen med mycket lyckat resultat. Nu tar man ett steg vidare och drar igång utbildningar för förarintyg - en möjlighet som erbjuds all fast anställd personal.

- Stenungsbaden Yacht Clubs koncept bygger på den marina anknytningen, det genomsyrar allt vi gör. Därför känns det självklart att se till att våra anställda verkligen är med "på båten" och känner samhörighet med våra rötter. Ju fler som har gedigna kunskaper om det som är företagets själ desto bättre. Det gäller alla personalkategorier, säger Fredrik Janson, VD för Stenungsbaden Yacht Club.

Till vinterns förarintygsutbildningar var 12 hotellanställda anmälda. De första kurserna genomfördes under två helger i januari, och alla deltagare klarade sig med bravur. Redan i mars går man vidare med studier för Kustskepparexamen och fler kurstillfällen kommer att följa under året. Kurserna genomförs i samarbete med Stenungsunds Segelsällskap.

För mer information, kontakta:

Fredrik Janson, VD, tel 0761-33 35 00, fredrik.janson@stenungsbaden.se

Karin Åkerman, marknadschef, tel 0709-83 91 06, karin.akerman@stenungsbaden.se

Bilder kan laddas ned från Pressrummet på www.stenungsbaden.se. Fotograf Lisa Nestorson

• Semester