Gårdsfikor igång igen hos Stenungsundshem

Gårdsfikor igång igen hos Stenungsundshem

Förra året startade vi igång gårdsfikor och både vårens och höstens fikor var uppskattade och välbesökta. Fler områden står nu på tur.

Årets andra gårdsfika hölls på Doteröd igår, torsdag den 21 maj. På den vindskyddade, gröna gården var det sol och äntligen lite vårvärme. Kanske vädret, men även fika och förhoppningsvis det trevliga sällskapet som bidrog till en bra uppslutning av hyresgästerna!

På plats fanns vår reparatör P-A, miljövärd Lillemor, besiktningsman Lage och "gårdsfika-general" och tillika uthyrare Christina. Att ha med personal från alla delar av Stenungsundshem på våra gårdsfikor är ett av recepten för att få en bra mix av svar på hyresgästernas synpunkter och frågor.

På Doteröd engagerar trädgårdsskötsel och planteringar, därför hade vi förberett en del åtgärder och förslag innan. På andra områden kan det vara andra frågor i fokus. Detta försöker vi också ha med oss inför varje gårdsfika.

Gårdsfikorna blir också ett sätt att möta sina grannar. En del har man kanske bara sett gå förbi, men under fikat finns en chans att mötas och lära känna varandra. Det blir en viktigt bit i det trygghetspussel vi försöker lägga i alla våra områden.