Fastighets AB Stenvalvet rekryterar Mario Pagliaro som ny CFO

Mario kommer att leda Stenvalvets Finans-och Ekonomienhet och kommer därmed att ingå i Stenvalvets ledningsgrupp. Mario har många års erfarenhet av ledande befattningar inom ekonomi och kommer närmast från Uppsalahem där han sedan 2008 har arbetat som CFO. Dessförinnan har Mario bland annat haft rollen som bolagsstrateg på Uppsala kommun.

Med sin bakgrund kommer Mario bl.a. att bidra till utvecklingen av Stenvalvets finansfunktion samt det aktiva arbetet i ledningsgruppen. Mario kommer tillsammans med Stenvalvets ledning driva företagets ledarskapsarbete och företagets fortsatta utveckling.

”Mario har en gedigen erfarenhet av ekonomistyrning och finansieringsfrågor samt en lång erfarenhet i ledande befattning. Mario kommer tillsammans med mig och den övriga ledningen aktivt delta i bolagets tillväxt. Vi ser fram emot att hälsa Mario välkommen till Stenvalvet i augusti,” säger Magnus Edlund, VD på Stenvalvet.

• Skola

• stenvalvet
  • rekrytering

Stenvalvet är ett av de ledande bolagen i Sverige inom ägande, förvaltning och utveckling av samhällsfastigheter. Totalt äger Stenvalvet ett hundratal fastigheter med en area av ca 600 000 kvm till ett sammanlagt marknadsvärde om cirka 11 miljarder kronor. I våra fastigheter bedrivs samhällsservice inom områden som rättsväsende, äldreboende, vård- omsorgsboende, skola m.m. och det är företrädesvis staten, kommuner och landsting som är hyresgäster och utförare. Stenvalvet bildades 2010 och ägs av AI Pension, tjänstepensionsbolaget Alecta, Kyrkans Pensionskassa, Kåpan pensioner försäkringsförening och Stiftelsen för Strategisk Forskning. Långsiktighet, lyhördhet och omsorgsfullhet präglar vårt dagliga arbete och samarbete med våra kunder, hyresgäster och omvärld.

Åsa Scharfe

Presskontakt Kommunikationschef 070-3468161