Den hajpade barnboken når tryckpressarna för 5:e gången!

Pressmeddelande   •   Nov 05, 2019 17:27 CET

Dexter Olsson en av Sveriges mest lästa barnböcker just nu.

Med fler än 40.000 läsare är den hajpade barnboksserien Dexter Olsson ett fenomen i bokbranschen. Lagom till jul har boken tryckts i en 5:e upplaga.

- I Sverige är detta något unikt, att en barnbok  på över 600 sidor når så pass många läsare. Att den dessutom är skriven av en debutant gör det ännu häftigare, säger Stefan Lindström, vd Stevali.

Boken har recenserats av hundratals läsare och nyligen gav närmare 50 barn ett genomsnittsbetyg på 4,2/5 via sajten jagharläst.se (läsfrämjande stiftelsen LegiLexi).

"En makalös bok där det hela tiden händer spännande saker. Författaren skriver pedagogiskt och lär ut hemligheten att räkna", skriver barnboksförfattaren Kim M Kimselius, vars citat pryder nytryckets omslag.

- Det finns alldeles för få böcker för de som passerat LasseMaja-stadiet och ännu inte är mogna för Harry Potter. Dexter fyller en viktig funktion här och det är därför vi satsar helhjärtat på bokserien och författaren Michael Wiander, avslutar Stefan Lindström.

Kommentarer (0)

Kommentera