Dexter Olsson - hetaste barnboken i Sverige just nu.

Pressmeddelande   •   Apr 01, 2019 15:49 CEST

Tegelstenarna om Dexter Olsson, skrivna av Sundbybergsförfattaren Michael Wiander, har fått barn i hela Sverige att läsa.

Den bästsäljande barnboksserien om Dexter Olsson, skriven av Sundbybergsförfattaren Michael Wiander, har fått barn i hela Sverige att våga läsa tjocka böcker. Tegelstenarna på över 600 sidor avskräcker både bokhandlare och föräldrar, men läsare i åldrarna 9-12 år jublar.

- Förut ville jag bara ha tunna böcker, nu älskar jag tjocka böcker! säger Isabel 11 år, som har gått från att bara läsa i skolan till att älska läsning.

Första boken i serien om Dexter Olsson "Morfars hemlighet" var en av de mest sålda barnböckerna under onlinebokhandelns rea och toppar nu alla listor. Stevali Sales, som våren 2019 tog över serien ska nu storsatsa:

- Att en barnbok på över 600 sidor ligger på topplistorna tillsammans med Läckberg och Widmark är helt unikt för Sverige. Vi tror att Dexter Olsson är nästa stora barnbok på den svenska marknaden. Inför sommaren gör vi därför en jättesatsning och räknar med att inom kort ha nått minst 50 000 läsare, säger Stefan Lindström, Stevalis VD och grundare.

För mer information kontakta:

Stevali Sales AB
Stefan Lindström, VD
stefan@stevali.se

Författare:
Michael Wiander
kontakt@dexterolsson.se

En av de största fristående säljorganisationerna inom den svenska förlagsbranschen med mångårig erfarenhet av försäljning och förläggeri.

Stevali grundades 2004 av Stefan Lindström och Christer Lindblom som ett säljbolag men har på senare år utvecklats till att även ge ut egna böcker inom tre namn: Stevali Fakta, Stevali Barn och Stevali Skön.

Som säljbolag arbetar Stevali Sales med förlag som Grenadine Bokförlag, Offside press, Egmont Publishing och Bonnier Magazines & Brands.

Stevali har även lyckats sälja in svenska författare internationellt till mer än 15 språk i mer än 25 länder

Email: info@stevali.se

Kommentarer (0)