Välkommen till nätverksträff i Södertälje

Vi ska väl tro att det blir sommar, den har ju redan satt fart minst sagt, och tankarna på hösten känns avlägsna så här i avslutningstider. Men vi har en nätverksträff att se fram emot i september som vi redan nu vill göra er ledare, processledare och chefer inom El Sistema uppmärksamma på.

27-28/9 bjuder El Sistema Södertälje in oss alla för ett par dagar av kunskapsutbyte och inspiration. Anmäl dig gärna i dag, men senast 10 september. Här ser du vad dagarna innehåller:

Nätverksträff Södertälje 27-28 september

Tid: torsdag 27/9 kl 12.00 – fredag 28/9 kl 13.00

Plats: Hovsjö Hub, Gröndalsvägen 1, Södertälje

Pris: För samtliga måltider (2 x lunch, 1 middag och 2 x fika) = 350 kronor per person.

Boende: Vi rekommenderar Quality Park i Södertälje, uppge ”Nätverksträff för musiklärare” vid bokningen så ges 10 % rabatt.Boka via mail q.park@choice.se eller telefon 08 55 02 65 05.

Program:

Under torsdagen presenterar El Sistema Södertälje sitt arbete med musikaliska mål, detta efter en kort inledning av stiftelsen El Sistemas verksamhetsteam.

Ca 13.00 – 15.00

(fikapaus)

15.00 – 15.30

Därefter arbetar vi i grupper med att diskutera den musikaliska utvecklingen på våra respektive kulturskolor/förskolor, och hämtar inspiration av varandra.

Ca 15.30 – 17.00

Dagen avslutas med gemensam middag i Hovsjö Hub. El Sistema Södertäljes kammarorkester spelar ett par stycken för oss.

Ca 17.30 – 20.00

Fredagen startar programmet klockan 09.00 med en föreläsning av Patrik Derk, ansvarig för social hållbarhet vid Ramboll. Patrik Derk har tidigare varit vd för fastighetsbolaget Telge Hovsjö AB, en plattform för social hållbarhet i Södertälje. Han har också varit rektor vid Hovsjöskolan. Efter Patrik Derks framträdande ägnar vi resten av förmiddagen åt gruppdiskussioner. Vi kommer att ta fram förslag, men vi tar gärna emot önskemål om samtalsämnen och övrigt i anmälan nedan. Varmt välkommen!

Anmälan till Nätverksträff

• södertälje