En framtid utan lokalt näringsliv. Dystopi eller snar realitet? Inbjudan till frukostseminarium

Nyhet -

Stiftelsen Tryggare Sverige och City i Samverkan bjuder in till ett frukostseminarium onsdagen den 5 mars på temat “En framtid utan lokalt näringsliv - dystopi eller snar realitet?”.

Näringslivet står inför större utmaningar än någonsin när det gäller frågor som handlar om brott och otrygghet. Förutom stora problem med organiserad brottslighet i form av bedrägerier, företagskapningar, utpressning m.m. ökar den typ av brott och ordningsstörningar som påverkar människors livskvalitet i vardagen. Det handlar om allt från stölder och inbrott till skadegörelse och nedskräpning. Hur påverkas egentligen näringslivet av brottsligheten och otryggheten i Sverige? Vad är konsekvensen av ett samhälle utan lokalt förankrat näringsliv? Hur ska utvecklingen vändas? Vad är lösningen; poliser, ordningsvakter, värdar eller platssamverkan?

Vid seminariet medverkar säkerhetschefen Per Geijer (Svensk Handel), handlaren Salam Kurda (Husby), Senior Advisor Per Eriksson (City i Samverkan), journalisten Yvonne Åstrand (f.d. SVT) m.fl.

Tid: Torsdagen den 5 mars, kl. 08.00-09.15
Plats: Hotell Scandic Klara, Slöjdgatan 7, Stockholm
Anmälan: Senast 28 februari via https://tryggaresverige.org/tankesmedja/frukostseminarier