Johanna Ragnartz ny vd på Håll Sverige Rent

Johanna Ragnartz är Håll Sverige Rents nya vd. Hon kommer närmast från tjänsten som vd på Whitelines AB och har en lång erfarenhet från marknadsutveckling.

Den 1 oktober 2014 tillträder Johanna Ragnartz tjänsten som Håll Sverige Rents nya vd.

– Jag är mycket glad och hedrad över förtroendet att få leda Håll Sverige Rent, säger Johanna Ragnartz. Jag har under min karriär utvecklat såväl produkter, marknader som koncept. Håll Sverige Rents arbete för en bättre miljö är både viktigt och aktuellt och jag ser mycket fram mot mitt nya uppdrag att leda Håll Sverige Rent in i framtiden.

Johanna Ragnartz har en gedigen bakgrund inom affärs- och marknadsutveckling och kommer senast från Whitelines AB, där hon var vd. Hon har tidigare varit marknadschef på Poolia och marknadschef och produktchef på Arla Foods och Semper.

– Vi är mycket glada över att ha rekryterat Johanna Ragnartz, säger Martin Eriksson, styrelseordförande i Håll Sverige Rent. Hennes kompetens tillför en ny dimension i organisationen och tillsammans med alla kompetenta medarbetare tror jag att Håll Sverige Rent kan bli en mycket stark aktör i framtiden.

Kontakt:
Johanna Ragnartz, telefon 070-847 27 20

Martin Eriksson, styrelseordförande Håll Sverige Rent, 070-219 27 47

Joakim Brodahl, kommunikationschef Håll Sverige Rent, 070-728 64 50

• miljö
  • nedskräpning

Stiftelsen Håll Sverige Rent är en opinionsbildande organisation som verkar för att minska individens nedskräpning, främja återvinningen och öka miljömedvetenheten i syfte att bidra till en hållbar utveckling. Vår vision är ett skräpfritt Sverige.

Petra Holgersson

Presskontakt Kommunikationsstrateg 072-565 44 05