Före detta svenska landslagsmannen och olympiern stärker STIGA Sports AB

Eskilstuna, Sverige, 24 september, 2018 – STIGA Sports AB är stolta över att kunna presentera och välkomna före detta svenska landslagsmannen Jens Lundquist till företaget. Jens Lundquist, som är ett välkänt namn inom bordtennisvärlden, med en tidigare högsta ranking som nummer 19 i världen kommer att arbeta som försäljningsansvarig med fokus på att utveckla STIGA Sports ABs försäljning i Europa, med extra fokus på nyckelländer med stor utvecklingspotential.

– Vi är väldigt glada över att få välkomna Jens till STIGA Sports AB. Jens bakgrund och gedigna bordtenniskunskap gör honom till ett spännande och viktigt tillskott till organisationen och bordtennissfären, säger Andreas Zandrén, VD på STIGA Sports AB.

– Jag är superglad över att ha fått möjligheten att fortsätta min bordtenniskarriär, nu på ett annat sätt än som aktiv spelare. Jag har varit sponsrad av STIGA sedan 2002, och därmed haft förmånen att få jobba nära företaget och dess anställda under många år. Nu känns det jättespännande att få vara en del av företagets fortsatta resa, säger Jens Lundquist, ny säljansvarig på STIGA Sports AB.

Jens Lundquist gjorde sin landslagsdebut redan 1993 genom att vinna EM-guld i lag och dubbel under Europamästerskapen för juniorer.

Under sin karriär har Jens Lundquist deltagit vid två olympiska spel, spelat för sju olika klubbar i Sverige, Frankrike och Tyskland, likaså vunnit ligaguld i både Tyskland och Sverige. Jens Lundquist har även vunnit EM-guld i lag 2002 samt tagit brons vid VM 2004. Jens Lundquist har dessutom spelat tio SM-finaler i singel, vilket har resulterat i totalt fyra guld.

• Hobby

• stiga tabletennis

STIGA Sports AB, ett globalt företag med partners i över 100 länder. Det klassiska svenska bordtennisföretaget med både hobby- och proffsprodukter. 1944 startade STIGA sin tillverkning av bordtennisprodukter och är idag etablerade som ett av världens största märken inom bordtennis. STIGA har även ett brett utbud med sportartiklar för utom- och inomhuslek med klassiker som Snowracer® och bordshockeyspelet Play Off. Huvudkontoret ligger i Eskilstuna.

Josefine Brögger

Presskontakt PR ansvarig STIGA Sports +46 (0)708 84 35 08