STIGA Sports lanserar tyskt bordtennisgummi

STIGA Sports är stolta och glada över att få presentera vår senaste bordtennisgummiserie DNA, STIGAs första bordtennisgummi som tillverkats i Tyskland.

- Denna gummiserie är en milstolpe i vår 75-åriga historia och en oerhört viktig pusselbit i vårt mål att bli det mest erkända bordtennisvarumärket i världen, säger Andreas Zandrén, VD på STIGA Sports.

Vi har tagit fram och anpassat dessa gummin för en bredd av pingisspelare och spelstilar, från unga talanger som precis ska börja spela med sitt första egenlimmade gummi till professionella spelare som endast nöjer sig med det allra bästa.

- Vi ser en ökad efterfråga på tysktillverkade bordtennisgummin, framför allt från de största bordtennismarknaderna i Asien samt Tyskland/Frankrike. Det ligger två års gediget utvecklingsarbete bakom denna lansering. En utvecklingsprocess där vi bland annat jobbat väldigt tätt tillsammans med några av världens bästa bordtennisspelare, primärt flera av de kinesiska landslagsspelarna, men även den svenska talangen Truls Möregårdh. Detta för att försäkra oss om att produkten håller rätt kvalitet och prestanda.

DNA-serien består av varianterna Future och Pro. DNA Future är en så kallad instegsmodell med mycket kontroll som riktar sig till en bredd av spelstilar, medan DNA Pro riktar sig till rutinerade bordtennisspelare som spelar med väldigt mycket fart och skruv. Respektive gummi kommer även att finnas i olika hårdheter och tjocklekar för att man ska kunna anpassa sitt spel ytterligare.

DNA-serien lanseras officiellt i begränsad upplaga på STIGA Sports egen webbsida den 1 oktober. Därefter lanseras den över hela världen via dotterbolag och återförsäljare senare i oktober.

För mer information kring produkten och lanseringen, vänligen kontakta:

Felix Wirström, Marknadschef bordtennis, STIGA Sports AB

070-668 98 55, felix.wirstrom@stigasports.se

• Hobby

• stiga tabletennis

STIGA Sports AB är ett globalt företag med partners i över 100 länder. Det klassiska svenska bordtennisföretaget med både hobby- och proffsprodukter. 1944 startade STIGA sin tillverkning av bordtennisprodukter och är idag etablerade som ett av världens största märken inom bordtennis. STIGA har även ett brett utbud med sportartiklar för utom- och inomhuslek med klassiker som STIGA Snowracer® och bordshockeyspelet Play Off. Huvudkontoret ligger i Eskilstuna.

Josefine Brögger

Presskontakt PR ansvarig STIGA Sports +46 (0)708 84 35 08