Årets Urbutik 2016 - Daniel Lundin Urhandel

Årets Urbutik delas årligen ut av GULF (Guldsmeds- och Urleverantörernas Förening) i anslutning till ur- och smyckebranschens mässa Precious. Vinnaren av Årets Urbutik 2016 är Daniel Lundin Urhandel, Sickla, Stockholm. Butiken är en del av Stjärnurmakarnas butikskedja.

Juryns motivering löd:

Med en tydlig profil har butiken efter nystart 2015 lyckats bli en framgångsrik klockbutik.

Med starka varumärken, bra exponering och kunnig personal, och alltid vänligt bemötande har succén blivit ett faktum.

Daniel Lundin har tillsammans med sin personal skapat en stark Stjärnurmakarbutik i Sickla Galleria.

Årets urbutik 2016 tilldelas Daniel Lundin Urhandel, Sickla, Stockholm.

För ytterligare information, kontakta:

Peter Simonsson, VD för Stjärnurmakarna
E-post: peter.simonsson@stjarnumakarna.se

• årets butik
  • stjärnurmakarna

Stjärnurmakarna är en rikstäckande butikskedja som har funnit i över 100 år. Vi har ett arv att vårda. Därför bryr vi oss om dig och din klocka över tid. Det innebär att vi gärna hjälper dig under hela din klockresa. Oavsett om du är intresserad av att skaffa en ny klocka, behöver byta ett batteri eller är i behov av en mer omfattande klockrenovering. Vår Stjärnförsäkring och Riksgaranti fungerar dessutom som ett bra skydd om något oförutsett skulle inträffa.

Våra butiker ägs och drivs av människor som brinner för begreppen tid, trender och teknik. Vårt gemensamma mål är att utveckla urfackhandeln med ökad försäljning och god lönsamhet, utifrån ett gemensamt kundlöfte. Några av de varumärken vi erbjuder är: TAG Heuer, Longines, Oris, Sjöö Sandström, Certina, Seiko, Tissot, Kronaby, Casio, Gucci, Calvin Klein, Michael Kors, GANT, Triwa, Daniel Wellington m.f. Läs mer på www.stjarnurmakarna.se

Peter Simonsson

Presskontakt Verkställande direktör 070-511 00 01