Lansering av en dynamisk karta över Stockholm-Uppsala-regionens life science-industri

Pressmeddelande  •  2011-09-01 10:13 CEST

Idag lanseras en ny och skalbar karta som ger en komplett överblick över life science-bolagen i Stockholm-Uppsala-regionen. Verktyget är resultatet av projektet Kraftcentrum Stockholm Life, ett treårigt projekt som finansieras av EU:s strukturfonder och som utvecklar verktyg som stödjer life science-SME:s i regionen.

Bolagskartan för life science i Stockholm-Uppsala kan användas fritt på webben (http://www.stockholm-life.se/en/projects-and-tools/life-science-industry-map-stockholm-uppsala/).

“Kartan är ett kraftfullt interaktivt visualiseringsverktyg som kan användas för att söka och filtrera ut olika typer av life science-bolag” säger Paul Beatus, Analysis and Development Manager på Stockholm Science City Foundation.

“Idén bakom är att visa styrkan med och mångfalden av life science-branschen i regionen och samtidigt hjälpa användare att lätt kunna hitta andra affärspartner som finns i deras närhet”.

Kontakt

Vid frågor om bolagskarta för life science i Stockholm-Uppsala, vänligen kontakta paul.beatus@ssci.se, +46 (0)8 522 110 40.

Stockholm Life Solna-Stockholm är ett nav för forskning och utveckling inom life science i Hagastaden. Området där Solna och Stockholm möts är redan idag ett kraftfullt centrum där akademisk kunskap, företag samt hälso- och sjukvården samarbetar för att bidra till bättre hälsa och livskvalitet.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom