Vinnande team på Restaurang Hantverket

Restaurang Hantverket är Årets Arbetsplats 2017

Igår vann Restaurang Hantverket det hedervärda priset som ”Årets Arbetsplats” på Restauranggalan på Cirkus i Stockholm. Restauranggalan är det årligen återkommande evenemanget där förebilder, inspiratörer och innovatörer i alla delar av restaurangbranschen lyfts fram och hyllas.

Restauranggalans motivering av priset: Restaurang Hantverket är en förebild i branschen, där ledarskapet genomsyras av genuint intresse och engagemang för den enskilde medarbetaren och för verksamheten som helhet.

– Jag är så glad och stolt! Stort tack till alla medarbetare på Hantverket som varje dag kämpar för en bra stämning för både gäster och för oss som jobbar. Tack även till Majola och Restauranggalan som har uppmärksammat ett för vår bransch livsviktigt ämne: bra företagskultur säger Josefin Carlsson, Restaurangchef på Restaurang Hantverket.

Namnet på restaurangen speglar kärleken till äkta mathantverk och i köket ligger fokus på spännande och innovativa matupplevelser samt presentationer. Kockprofilen Stefan Ekengren är köksmästare för restaurangen.

Restaurang Hantverket ligger på Sturegatan 15 och ingår i Stockholm Meeting Selection som i övrigt driver 8 hotell, slott och mötesplatser i Stockholmsområdet.

Stockholm Meeting Selection (SMS) driver 9 hotell, slott och möteslokaler med olika inriktningar i Stockholm med omnejd. Allt från anrika slott och herrgårdar vid vackra sjölägen och kreativa mötesplatser i city. Vi tror på det levande mötet där kombinationen av förstklassig mat och spännande design gör varje besök till en upplevelse utöver det vanliga. Våra hotell finns samtliga på bekvämt avstånd från Stockholm City och flera av dem nära Bromma och Arlanda flygplats.

I Stockholm Meeting Selection ingår Ulfsunda Slott, Hesselby Slott och Åkeshofs Slott i västerort, samt Näsby Slott i Täby, Lovik och Bosön på Lidingö, Sturegatan 15 och Restaurang Hantverket i city samt Rosersberg Slottshotell i Sigtuna.