Ny Festivalchef Stockholm Pride: Jörgen Eriksson

Jörgen Eriksson, tidigare VD för NK Glas, Porslin & Kök, blir ny festivalchef för Stockholm Pride. Jörgen kommer använda sin långa erfarenhet inom affärsutveckling och intresse för hbtq-frågor för att vidareutveckla förra årets succéfestival.

Årets chef för Skandinaviens största Pridefestival, Jörgen Eriksson, har en framgångsrik karriär inom affärs- och lönsamhetsutveckling bakom sig, senast som VD för NK Glas, Porslin & Kök, och är därför ett självklart val för styrelsen för Stockholm Pride.

Jag är väldigt glad att Jörgen har valt att tack ja till det här uppdraget. Hans gedigna erfarenhet från affärslivet gör att vi kommer kunna flytta fram och stärka positionerna ytterligare för Stockholm Pride.”, säger Peter Rimsby, ordförande Föreningen Stockholm Pride.

Jörgen kommenterar sitt uppdrag: ”Stockholm Pride är intressant ur flera perspektiv – och en otroligt viktig festival för att synliggöra hbtq-frågor och stärka våra rättigheter. Jag hoppas att min erfarenhet av affärsutveckling och mitt intresse för hbtq-frågor ska kunna hjälpa oss att ytterligare stärka Stockholm Pride i vårt arbete att skapa större acceptans i samhället för hbtq-personer och vår livssituation.

Han börjar sin tjänst omedelbart och kommer som första uppgift ta fram en ledningsgrupp för att kunna påbörja förberedelserna av 2013 års upplaga av Stockholm Pride.

Soliman Herrera Johansson

Kommunikationsstrateg Föreningen Stockholm Pride

soliman.herrera.johansson@stockholmpride.org

För mer information, kontakta:

Peter Rimsby

Ordförande Föreningen Stockholm Pride

peter.rimsby@stockholmpride.org

• jörgen eriksson
  • peter rimsby
  • soliman herrera johansson
  • pride 2013
  • stockholm pride 2013

Stockholm Pride är Nordens största Pridefestival och arbetar för att synliggöra hbtq-frågor och skapa en frizon för homosexuella, bisexuella, trans och queerpersoner och de könsuttryck som finns inom hbtq-rörelsen. .