Fem nominerade uppmärksammar byggandet i Södertälje

Fem nominerade uppmärksammar byggandet i Södertälje

Årets byggnad och Årets renovering är en tävling som varje år samarrangeras av Södertälje kommun och Södertälje Byggmästareförening för att lyfta fram och uppmuntra god modern arkitektur och hållbart byggande. I år har tre kandidater valts ut som nominerade till Årets byggnad och två till Årets renovering.

Nytt för i år är att allmänheten kan rösta på sin favorit. Röstningen håller på till och med den 31 maj. Ledamöterna i Södertälje kommuns stadsbyggnadsnämnd har sedan 30 procent av röstfördelningen, Södertälje Byggmästareförenings styrelse 30 procent och allmänheten resterande 40 procent.

Vinnarna presenteras vid en prisutdelning i Södertälje stadshus den 9 juni kl. 11.30.

Nominerade till Årets byggnad:

• Gräshoppan
  • Polishuset
  • Pershagenhallen

Nominerade till Årets renovering:

• Novalisgymnasiet
  • Uranus