​Sveriges ledande kluster för life science presenteras på Kistamässan

Stockholm Science City, Hagastadens Fastighetsägarförening och Karolinska Institutet presenterar vision och förverkligande av Hagastaden på Kistamässan under konferensen Bio-Europe Spring 4-6 april.

Bio-Europe Spring samlar många olika aktörer inom den globala biotech-branschen och ger möjlighet till givande möten för akademiker, företagare och investerare. Konferensen rymmer såväl partneringmöjligheter för de över 2300 delegaterna som föreläsningar, paneldiskussioner och en utställningshall för nätverkande.

– Det är en spännande arena för oss som bygger i Hagastaden – vi bygger för life science och diskuterar gärna med dig som är nyfiken på området. Dessutom kommer vi att hålla en paneldiskussion med fokus på hur man kan dra nytta av att vara en del i ett kluster, säger David Johansson, ordförande för Hagastadens fastighetsägarförening.

År 2025 står Hagastaden färdig – innerstadsdelen som knyter samman Stockholm och Solna. Det är ett av Sveriges största stadsutvecklingsprojekt och sträcker sig från Vasastan till området med Karolinska universitetssjukhuset och Karolinska Institutet. Här finns dessutom 75 life science-bolag, Folkhälsomyndigheten, det europeiska smittskyddsinstitutet (ECDC), SciLifeLab, Stockholms universitet, KTH och Handelshögskolan inom en radie av två km.

– Hagastaden kommer förbättra närheten mellan forsknings- och innovationsaktörerna än mer. För KI innebär det ytterligare ett steg på vår resa att bli ett sant entreprenöriellt universitet med gränsöverskridande samarbeten, forskning och innovation. säger Alexander von Gabain, vicerektor för innovation och samverkan med näringslivet vid Karolinska Institutet.

Möt oss på Bio-Europe Spring 4-6 april

Representanter från Stockholm Science City, Hagastadens Fastighetsägarförening och Karolinska Institutet finns på plats i monter nummer 66 i Kistamässans utställningshall. Dessutom:

• “Innovation in early stage funding”, paneldiskussion, tisdag kl 09:00–10:00, sal E4 på plan 0
  • ”How could life science industry capitalize on a life science cluster?”, paneldiskussion, tisdag kl 15:45-16:45, sal E4 på plan 0
  • Mottagning med middag för konferensdelegater i Aula Medica kl 19:00-22:00.
  • För mer information, kontakta:

Anna Frejd, Stockholm Science City Foundation, 0705-39 00 79
    David Johansson, Hagastadens Fastighetsägarförening, 070-678 05 49