Nya lokalhyresgäster ökar trivseln i våra kvarter

Vi arbetar ständigt för att våra områden ska vara trevliga och trygga för de som bor där. En viktig del i det arbetet handlar om att ha bra aktörer i våra lokaler. Därför arbetar vi aktivt för att hitta lokalhyresgäster som bidrar till positiv utveckling av våra områden, och senast i raden ser vi tre lyckade lokaluthyrningar.

Ölhak blir café
Det tidigare omskrivna ölhaket Rosenhof vid Södra Station kommer från och med mitten av juli att husera Bröd & Salt som är en bagerikedja med flertalet caféer i stan. Lokalen på Rosenlundsgatan kommer att ha bra med sittplatser och erbjuder såväl frukost, fika och lunch.

Robert Kull, lokaluthyrare som arbetat med uthyrningarna på Södermalm är nöjd med vad som nu händer i lokalen.

- Det känns bra att vi attraherat en ny kedjeaktör med en inriktning som ligger i tiden, säger Robert.

Den andra aktören som slår upp dörrarna på Södermalm är Mr. Espresso som kommer att hålla till på Ringvägen 64. Här ligger fokus på riktigt gott italienskt kaffe. Just nu är företaget inne i en kraftig expansionsfas och lokalen på Ringvägen är en av flera kommande öppningar under året.

Premiumbageri med lång meritlista flyttar till Hökis
I Hökarängen flyttar en välkänd konditor in i våra lokaler. Det är tidigare Dessert & Choklad Stockholm, som öppnar under det nya namnet BAK, som valt att förlägga sin verksamhet i Stockholmshems lokal Kastanjegården på Söndagsvägen. Bageriet har funnits på Lilla Essingen i 14 år och ligger bakom såväl Nobeldesserter som Viktoria och Daniels bröllopstårta. De bakar allt från bröd till bakelser och nu utökar de sin produktion. I och med flytten ska de satsa på att göra eget mjöl och honung, dessutom kommer det att bli en cafédel för sittande gäster.

- Vi tycker att det är väldigt roligt att ett så erkänt och välrenommerat bageri med hög ambition öppnar i Kastanjegården och vi tror att den nya verksamheten kommer att bidra till ett ännu trivsammare Hökarängen, säger Annelie Åstrand, lokaluthyrare som knutit hyresgästen till lokalen.

Nu genomgår lokalerna en renovering och anpassas för den nya verksamheten. Öppningsdatum är planerat till tidig vår 2019.