Ny chef för Affärsstöd på Stockholmshem

Stockholmshem rekryterar nu en ny chef för affärsstöd. Det är Linus Johansson som närmast kommer från Väsbyhem, där han varit administrativ chef och vice VD.

-  Det känns enormt inspirerande att få börja arbeta på Stockholmshem. Jag är ytterst ödmjuk för den kompetens som finns i företaget och den kraft som finns i koncernen. Det kommer bli mycket intressant och roligt att tillsammans med medarbetarna fortsätta förnya bolaget samt ha fokus på kunden, affärsmässighet och medarbetarnas utveckling, säger Linus Johansson.

Som chef för affärsstöd på kommer Linus Johansson bland annat att ansvara för ekonomi,
IT, HR, inköp och upphandling. Han startar sin anställning på Stockholmshem den 1 maj.

-  Vi är mycket glada att kunna knyta Linus till oss. Han blir en viktig resurs för att fortsätta utveckla vårt affärsstöd och vara med och driva förnyelsearbetet av hela Stockholmshem, säger Ingela Lindh, VD.

Stockholmshems nya organisation syftar till ökad närhet till både kunder och fastigheter i förvaltningsdistrikten, samtidigt som det centrala affärsstödet till distrikten utvecklas.

Kontaktpersoner:
Ingela Lindh, VD, 08-508 39 111
Olle Torefeldt, Kommunikationschef, 08-508 39 115

• chef
  • linus johansson
  • affärstöd

Hos AB Stockholmshem bor ca 48 000 hyresgäster. Sedan 1937 har vi skapat nya kvarter
och hem till nya och gamla stockholmare. Stockholmshem är ett av landets största bostadsföretag och ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB, som ägs av Stockholms stad. Fastighetsbeståndet omfattar drygt 25 000 bostäder och 3 000 lokaler.