Li Edelkoort är världens just nu hetaste trendanalytiker.

Formex presenterar världsnamn och nya designområden

Inte nog med att designlegendaren och stilikonen Zandra Rhodes kommer till Formex på Stockholmsmässan den 15-18 januari – även två av världens främsta trendanalytiker, Li Edelkoort och Edouard Keller, gästar Nordens ledande inredningsmässa. Formex presenterar också två helt nya områden: Designer Pet och Smart Objects.

Världens hetaste trendanalytiker gästar Formex

Li Edelkoort och Edouard Keller – två av världens mest efterfrågade trendanalytiker gästar Formex. Två spännande talare som kommer att dela med sig av sina insikter och bjuda på inspiration exklusivt för Formex utställare och besökare.

Edouard Keller från Carlin Creative Trend Bureau i Paris inleder tisdag 15 januari våra internationella trendföreläsningar. Carlin var världens första trendbyrå som startade för att förse mode- och textilindustrin med "trend intelligence", och har i dag representation i 25 länder. Edouard presenterar "Colour Trends for the 20’s" – en resa om varför färg är en så viktig faktor när vi går in i nästa decennium.

Li Edelkoort är en av världens mest kända trendanalytiker och arbetar inom många olika branscher som mode, inredning, kosmetika, detaljhandel och mat. Onsdag 16 januari kommer hon efter förra årets slutsålda succéseminarium tillbaka till Formex. Den här gången presenterar hon "Home & Interiors 2020". Hennes Paris-baserade företag Trend Union skapar trendböcker som blickar två år framåt i tiden och används som strategiska verktyg av designers och marknadsförare på internationella varumärken.

Två helt nya designområden på Formex

Designer Pet visar upp Skandinavisk design och eleganta accessoarer till våra fyrfota vänner, det vill säga alla hundar och katter med stilmedvetna hussar och mattar.

Smart Objects – här hittar du den perfekta presenten till den teknikintresserade med höga krav på både design och kvalitet.

– Att vi bryr oss mycket om våra husdjur är inte nytt men vi ser nu att det finns allt fler designade produkter till dem, och som kanske inte synts i de vanliga design- och livsstilsbutikerna. Vi kommer att få se allt från fina matskålar och designade kläder för djur till superstylade koppel, säger Christina Olsson, projektchef för Formex och fortsätter:
– En annan del vi vill lyfta är en grupp produkter som vi kallar Smart Objects. Här ryms designad elektronik som hörlurar, laddningssladdar, högtalare, men även exempelvis designade och funktionella reseprodukter, fina resväskor och annat som förgyller resan.

Formex äger rum på Stockholmsmässan 15-18 januari 2019. Formex arrangeras av Stockholmsmässan och äger rum två gånger per år. Mässan är Nordens ledande mötesplats för nyheter, affärer, trender, kunskap och inspiration inominredningsbranschen. Formex välkomnar 850 utställare, 20 000 fackbesökare och över 650 medierepresentanter.

För mer information besök www.formex.se eller kontakta:

Christina Olsson, projektchef, +46 8 749 44 28, christina.olsson@stockholmsmassan.se

Lotta Ahlvar, operativ projektledare, +46 8 749 41 52, lotta.ahlvar@stockholmsmassan.se

Ackreditering för press sker via hemsidan: www.formex.se
Frågor rörande ackreditering mejlas till press@stockholmsmassan.se

För övriga pressfrågor kontakta:

Pär Jonasson, pressansvarig Stockholmsmässan
par.jonasson@stockholmsmassan.se mob. 070-789 44 17

Carolina Ekman, pressansvarig Stockholmsmässan
carolina.ekman@stockholmsmassan.se mob. 070-789 41 35

Stockholmsmässan är Nordens ledande arrangör och genomför varje år ett 60-tal branschledande mässor samt ett 100-tal nationella och internationella kongresser, konferenser och evenemang. Varje år välkomnar vi 10 000 utställare, 1,5 miljoner besökare och fler än 8 000 journalister från hela världen.

Postadress: 125 80 Stockholm Besöksadress: Mässvägen 1, Älvsjö Telefon: 08-749 41 00 Fax: 08-99 20 44 E-post: info@stockholmsmassan.se www.stockholmsmassan.se