Inspiration, kunskap och trender på Stockholm Hair Event 2009

Pressmeddelande   •   Apr 14, 2009 09:09 CEST

Den 5 - 6 september 2009 lanseras Stockholm Hair Event på Stockholmsmässan. Under två dagar står frisörernas kunskapsveckling och inspiration i fokus, bland annat erbjuds en internationell hårvisning med Trevor Sorbie och Angelo Seminara.

Angelo Seminara är international creative director på Trevor Sorbie och mångfaldig vinnare av flera prestigefulla priser, bland annat blev han utsedd till årets frisör i Storbritannien 2007. Tillsammans med Trevor Sorbie Art Team är han i Sverige och visar sin kreativitet i en sprakande show. Visningen ger prov på klippning, färgning och håruppsättningar i en inspirerande mix.

Den internationella visningen som kommer att äga rum båda dagarna är en av godbitarna på Stockholm Hair Event som erbjuder frisörbranschen ett helt nytt koncept. Konceptet är framtaget efter en stor undersökning bland frisörer och företag inom branschen. Undersökningen visade att frisörerna ville utvecklas inom områden som affärsmässighet, försäljning, service, arbetsmiljö och ergonomi och samtidigt få ny inspiration och uppdaterad kunskap som exempelvis tekniska visningar och trender.

-Vi har lyssnat på branschen och har därför tagit fram ett förläsningsprogram och en internationell visning. Vi skapar också en lounge med plats för företag att visa upp sig och sälja sina produkter. Svenska Moderådet sammanställer en stor utställning som visar trenderna inom hår, skönhet, mode och inredning år 2010. Vi kommer dessutom att bygga en Foodcourt där besökarna kan välja att sitta i champagnebaren eller ta en Nespresso. Här finns plats för mingel, möten och spännande happenings, berättar Chicie Lindgren, projektledare, Stockholm Hair Event.

Som deltagande aktör finns en flexibilitet som gör att de kan välja fritt hur deltagandet ska se ut. De kan exempelvis välja att finnas med i loungen eller hyra en lokal för visning, mingel eller föredrag eller både och. Besökarna kommer att kunna välja mellan flera olika varianter av biljetter. I samtliga biljetter ingår två föreläsningar per dag.

Stockholm Hair Event görs i samarbete med Sveriges frisörföretagare.

För ytterligare information www.stockholmsmassan.se/hair/www.trevorsorbie.com
www.angeloseminara.co.uk eller kontakta Chicie Lindgren, projektledare, Stockholm Hair Event, 08-749 43 73 chicie.lindgren@stofair.se eller Lotta Signeul, pressansvarig affärsområde inredning, mat och mode, tel 08-749 43 79 lotta.signeul@stofair.se .

Stockholmsmässan är Nordens ledande arrangör och genomför varje år ett 60-tal branschledande mässor samt ett 100-tal nationella och internationella kongresser, konferenser och evenemang. Varje år välkomnar vi 10 000 utställare, 1,5 miljoner besökare och fler än 8 000 journalister från hela världen.

Kommentarer (0)