Linda Elmén börjar som hållbarhetschef på Stockholmsmässan vid årsskiftet. Fotograf: Gunnar Elmén.

Linda Elmén ny hållbarhetschef på Stockholmsmässan

Vid årsskiftet får Stockholmsmässan en ny hållbarhetschef. Det är Linda Elmén, i dag Nordic Sustainability and Quality Manager på Canon, som fått förtroendet att utveckla hållbarhetsarbetet på Nordens största mötesanläggning.

– Jag är så glad att få hälsa Linda välkommen till oss. Hennes tio års erfarenhet från hållbarhetsarbete, i kombination med ett stort affärsdriv där hon ser på hållbarhet ur ett kundperspektiv, gör att hon känns helt rätt för Stockholmsmässan, säger affärsområdeschef Camilla Hållbro.

Stockholmsmässan har sedan många år en tydlig hållbarhetspolicy och bedriver ett aktivt utvecklingsarbete inte minst inom miljöområdet. Inför det kommande arbetet med en bredare hållbarhetsrapportering har man gjort en översyn av arbetet hittills, som lett till ett ökat fokus på proaktivitet, systematik och uppföljning.

– Hållbarhetsfrågorna utvecklas snabbt i samhället, vilket innebär att den standard vi mäts emot flyttar sig hela tiden. Det innebär att vi löpande måste utveckla vårt sätt att arbeta med de här frågorna, till exempel hur vi själva bidrar till samhället i olika avseenden, och vilka krav vi ställer på leverantörer och samarbetspartners. I förlängningen innebär det också nya affärsmöjligheter för oss som företag, säger Camilla Hållbro.

– Det här ska bli fantastiskt roligt! Stockholmsmässan ligger långt framme redan i dag på hållbarhetsområdet, men jag kommer att kunna bidra med nya perspektiv och ser fram emot att få ta med mig mina erfarenheter in i en ny bransch, säger Linda Elmén.

För mer information kontakta:

Camilla Hållbro, affärsområdeschef, camilla.hållbro@stockholmsmassan.se, 070 – 789 44 81

Linda Elmén, 073 – 988 64 55

Inspiration och kunskap, affärsmöjligheter och nya vänner. Stockholmsmässan är Nordens största mötesplats med ett 70-tal branschledande mässor och hundratals nationella och internationella kongresser, konferenser och evenemang varje år. Vi ser fram emot att träffa dig!